4p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egy év alatt a magyar háztartások 61 százaléka vett részt többnapos utazáson, közöttük 2008-hoz képest nőtt a belföldön is utazók aránya, elérve a 85,6 százalékot, ezek a háztartások legnagyobb arányban a Balatont keresték fel - derült ki a Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) legfrissebb, reprezentatív felmérésből.

A felmérés eredményeit összegző közlemény szerint a belföldi többnapos utazások között az 1–3 éjszakásak domináltak. A fizetős szálláshelyek közül a szálloda és az apartman a legnépszerűbb. A belföldi utazásokkal kapcsolatos tájékozódásban első helyre került az internet.

A Magyar Turizmus Zrt. megbízásából a M.Á.S.T. Piac- és Közvéleménykutató Kft. nyolc éve, 2003 és 2006 között minden évben, azóta kétévente vizsgálja a magyar lakosság utazási szokásait. A kutatás három témakörre fókuszált: a vizsgálatot megelőző 12 hónap egy- és többnapos utazásaira, valamint a válaszadók által legfontosabbnak ítélt főutazásokra.

A megkérdezett háztartások közel 68 százaléka vett részt egy-, 61 százaléka többnapos és közel 43 százaléka úgynevezett főutazáson.

A többnapos belföldi utazáson a megkérdezett magyar háztartások több mint 52 százaléka vett részt. Legnépszerűbb úti céljuk a Balaton volt. A második helyen a Budapest–Közép-Dunavidék, a harmadikon Észak-Magyarország áll.

A belföldi utazások jelentős része, 41,2 százalék a július–augusztusi főszezonra esett, de a júniusi, illetve az őszi (szeptember–október) utazások aránya is magas volt.

A belföldi utazáson részt vevők motivációi közül a rokonok és ismerősök felkeresése volt a legfontosabb: az utazások 39,9 százalékának ez volt a fő célja. A második legnépszerűbb motiváció a vízparti pihenés volt, a belföldi utazások 18,3 százaléka esetében. A harmadik legfontosabb motiváció a nyaraló felkeresése, és jelentős az egészségturizmus (gyógykezelés és wellness) és a városlátogatás szerepe is.

A fizetős szálláshelyek közül a szálloda és az apartman a legnépszerűbb. A belföldi utazások 73,8 százalékában ingyenes szállást vettek igénybe a megkérdezettek.

Az információt gyűjtő belföldi utazók kétharmada, 67,0 százaléka internetes honlapok, 60,1 százaléka korábban ott járt személyek segítségével gyűjt turisztikai információt.

A többnapos külföldi utazáson a megkérdezettek 23,5 százaléka vett részt. A külföldi utazások 13,2 százalékának Ausztria volt az úti célja. Horvátországba a külföldi utazások 12,2 százaléka, Romániába 11,4 százaléka, Olaszországba 8,5 százaléka irányult. Az utazások 10,2 százaléka volt Európán kívüli.

A külföldi utazásokat jellemzően a nyári hónapokban bonyolították a háztartások.

A főutazások közel 60 százaléka belföldi volt. A belföldi főutazások résztvevői közül legtöbben a Balaton turisztikai régiót részesítették előnyben. A második leggyakrabban felkeresett úti cél az Észak-Alföld, a harmadik az Észak-Magyarország régió volt.

A fizetős szálláshelyek a főutazások esetében jóval nagyobb szerepet játszanak, mint általában az utazások esetében, közülük a szálloda a legnépszerűbb.

A leggyakoribb fő motiváció a vízparti üdülés volt, ezt az ismerősök, rokonok meglátogatása követte. A harmadik helyen az egészségturizmusban (gyógykezeltetés és wellness) történő részvétel állt.

A főutazáson részt vevők 77,6 százalék tervezi, hogy a felmérést követő három év során ismét ellátogat a belföldi főutazás helyszínére. Összességében belföldi főutazásukat átlagosan 4,6-re osztályozták a megkérdezettek, 61,3 százalékuk teljesen elégedettnek, 37,4 százalékuk elégedettnek bizonyult.

A külföldi főutazások leggyakrabban említett úti célja Horvátország, Ausztria és Olaszország. Az utazáson részt vevők 56,7 százaléka tervezi, hogy a következő három évben ismét felkeresi főutazásának helyszínét, ami alacsonyabb arány, mint a belföldi főutazások esetében.

Az egynapos utazások zöme belföldre irányult. Belföldi egynapos utazáson az összes megkérdezett kétharmada, 66,5 százaléka járt, akik legnagyobb arányban a Budapest–Közép-Dunavidék turisztikai régiót keresték fel.

A belföldi egynapos utazások fő céljai közül kiemelkedett a vásárlás, továbbá a rokonok és ismerősök meglátogatása, amit a városlátogatás, a vízparti üdülés és a gyógykezeltetés követett.

A külföldi egynapos utazások döntő részének Ausztria volt az úti célja, a második helyen Szlovákia szerepelt.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!