A nemzeti turisztikai marketing társaság hétfői közleménye szerint a gazdasági válság, valamint a tartósan magas euró és dollár árfolyam hatásai miatt a Magyar Turizmus Zrt. 2009. február 18-i igazgatósági ülésén döntöttek a cég tokiói külképviseletének bezárásáról és a Benelux államokban működő képviseletek összevonásáról. A döntést az év végéig hajtják végre.
A határozat értelmében a holland piacon a marketingmunkát a jövőben brüsszeli központtal látja el az MT Zrt.
A japán piaci marketingtevékenység ellátásáról szintén más formában, továbbra is gondoskodik a társaság. A válság hatásainak ellensúlyozásában fontos szerep jut a széles körű együttműködésnek a Magyar Turizmus Zrt. hazai és nemzetközi partnereivel, ezért a Zrt. szorosabbra fűzi kapcsolatait az Európai Utazási Bizottsággal (ETC) és a visegrádi négyekkel. Az együttműködés révén továbbra is folyamatosan jelen lesz Magyarország turisztikai kínálata a japán piacon - áll a közleményben.