TÁMOGASSA A FÜGGETLEN, MINŐSÉGI ÚJSÁGÍRÁST! TÁMOGASSON MINKET!
2008. február 7. 15:04

A vártnál is több külföldi jött Magyarországra az elmúlt év decemberében részben a Budapest Winter Invasion kampánynak köszönhetően. A szakminisztérium szerint várhatóan az idén tovább erősödik a beutazó turista forgalom, ugyanakkor a belföldi turizmus is tovább nőhet.

Az év végi hajrázásnak köszönhetően tavaly decemberben az előző évinél 14 százalékkal több külföldi vendég 8 százalékkal több éjszakát töltött a magyar szálláshelyeken. Ez egyebek között a Budapest Winter Invasion kampány kedvező hatásának volt köszönhető, ugyanakkor figyelembe kell venni a tavalyi alacsony bázist is - tájékoztatott Kovács Miklós, az ÖTM turisztikai szakállamtitkára egy szakmai háttérbeszélgetésen.

A 2006-os mélyrepülés után tavaly minden idők legjobb összforgalmi eredményeit produkálta a hazai turisztikai ágazat: a magyarországi kereskedelmi szálláshelyek összesen 7,37 millió vendéget fogadtak, akik közel 19,9 millió vendégéjszakát töltöttek Magyarországon.

A belföldi turizmus terén a nominális adatokat nézve is rekord született: 2007-ben a belföldi éjszakák száma először lépte át a 9,8 milliós határt. Már tendenciának mondható, hogy a belföldi vendégforgalom fokozatosan átveszi a meghatározó szerepet: a hazai vendégek száma már meg is haladta a határon túlról érkező vendégek számát, míg a vendégéjszakák számát tekintve jövőre várható fordulat.

Tovább erősödhet a hazai turizmus

Az idei évet illetően optimista a szakminisztérium, várakozásai szerint az idén erősödik a beutazó turista forgalom, a vendégéjszakák száma kis mértékben emelkedik és tovább nő a belföldi turizmus. Európa-szerte pedig 3-4 százalékos növekedés várható a Turisztikai Világszervezet előrejelzése szerint.



Niklai Ákos, a Magyar Turizmus Zrt. elnöke elmondta: tavaly szeptember óta pozitívan alakultak a számok, amely részben az általuk indított kampányoknak köszönhető. A mfor.hu azon kérdésére, hogy készülnek-e új akciókkal idén, közölte, hogy a Vizek Éve kezdeményezésen belül számtalan helyi szervezésű kampányra kerülhet sor.

Folytatják az akciókat

Ezen kívül nagy hangsúlyt fektetnek a már korábban elindult sikeres akciókra, a belföldi turizmus további erősödését segítheti elő a Télen itthon és a Budapest vendégül látja Magyarországot elnevezésű kampány. Ez utóbbi esetében eddig körülbelül kétezer vendégéjszakát tartanak számon, ami idén jelentősen növekedhet.

A külföldieket illetően pedig a már eddig bevált területeket népszerűsítik, továbbra is előtérben lesz az egészség-, és a gyógyturizmus, illetve nem marad el a Budapest és a Balaton melletti kampányolás sem. Emellett idén is megrendezik a téli inváziót, amelytől a beutazó forgalom további fellendülését várják.

Az MT Zrt. ez évben tervezi az üdülési csekk kiterjesztését is, további erősödés várható az elfogadás és a turisztikai szolgáltatások terén. Tavaly egyébként közel harmincmilliárd forintnyi üdülési csekket értékesítettek, ami csaknem 3,5 milliárddal több, mint a megelőző évben. Mindezzel 1,7 millió személy pihenéséhez, üdüléséhez, rekreációjához járultak hozzá. 

Kovács Zita

Menedzsment Fórum 

Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.