Az MT Zrt. szerdai közleménye szerint az "Egészség, wellness és a turizmus – egészséges turisták, egészséges üzlet?" című háromnapos eseményen 33 országból több mint 80 előadást tartanak több szekcióban.
A konferencia célja, hogy elemezzék, miként változnak a szabadidős tevékenységek és az utazások az életminőség és a jólét növelése érdekében, hogyan változnak a gyógyturizmus fejlődési irányai, hogyan módosul a klasszikus és az új turizmusformák szerepe az egészség javításában és a wellnessben.
Cél a befektetések elemzése az egészség- és wellnessturizmusban, valamint a specialitások kiértékelése az egészség- és wellnessturizmus tervezésében, menedzsmentjében és marketingjében.
A program részeként április 21-én, délelőtt külön szekciót szerveznek a magyar piac sajátosságainak megvitatására, I. Health Tourism Forum címen. Ugyanezen a napon diákkonferenciát és workshopot is rendeznek, amelyre az érdeklődő diákok mellett az egészségturisztikai témában szakdolgozatukat vagy doktori disszertációjukat író hallgatókat is várják. A konferencia keretében, április 23-án a résztvevők megismerkedhetnek a Magyar Turizmus Zrt. egészségturisztikai marketingtevékenységével.
Az egészségturizmus kiemelt termékként szerepel a Magyar Turizmus Zrt. 2010. évi marketingtervében és a 2010-2012-es éveket felölelő marketingstratégiájában is, összhangban a 2013-ig szóló Országos egészségturisztikai stratégiával.
MTI/Menedzsment Fórum