3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az éttermek nagy részének anyagilag megérte a Torkos Csütörtök. Nem csak a vendégek száma, hanem a bevételek is meghaladták egy átlagos februári napét. Teltház miatt kétharmaduk utasított vissza vendégeket. A megkérdezettek döntő többsége jövőre is részt vesz az akcióban.

Bejött az ingyenebéd

Sikeresebbnek ítélték az idei Torkos Csütörtököt a tavalyinál az akcióban résztvevő vendéglősök. A február 22-én megtartott esemény 293 éttermében országszerte összesen 54 120 főt láttak vendégül.

Minden tíz vendégből nyolcat vidéken fogadtak. Ez jóval magasabb arány a 2006. évinél, amikor ez az arány 60 százalék volt. Az akció napján teltház miatt az éttermek 67 százalékában utasítottak vissza látogatókat.

Arra a kérdésre, miszerint egy átlagos február végi naphoz képest hogyan alakult 2007. február 22-én a vendégek száma, csaknem minden cég pozitív választ adott, azaz sokkal több (79 százalék) vagy több (18,8 százalék) embert szolgáltak ki az adott napon. A vidéki éttermek 80 százalékánál sokkal több vendég, 17,8 százalékánál több vendég tért be egy ebédre vagy vacsorára a szokásosnál.

Az összes válaszadó közül csupán egy-kettő jelezte, hogy ugyanolyan, illetve némileg kedvezőtlenebb volt a forgalma, mint más, február végi napon. A vidéki éttermek közül mindössze egy nyilatkozott úgy, hogy nem volt hatással az akció a vendégek számára, és csupán három olyan akadt, amely kevesebb látogatót fogadott, mint máskor ilyenkor. A 2006. évi akcióhoz képest még kedvezőbbek a tapasztalatok, hiszen egy évvel korábban a megkérdezettek 84 százaléka adott pozitív választ erre a kérdésre.

A bevételek csaknem ugyanilyen nagy arányban, az éttermek 91 százalékánál javultak. Sokkal jobban 49, jobban 41 százaléknál futott az üzlet, mint egy átlagos február végi napon.

A kérdőívet kitöltő vendéglők zöme bízik a hosszú távú hatásokban is. 48 százalékuk számított forgalomnövekedésre közvetlenül az akciót követő napokban, és 80 százalékuk vár hosszabb távú vendégkörbővülést. Ezzel összefüggésben 53 százalékuk tervezi az akció kiterjesztését más napokra is. A Torkos Csütörtök népszerűségét jelzi, hogy a megkérdezettek 95,2 százaléka máskor is szívesen részt venne hasonló kezdeményezésben.

A Magyar Turizmus Zrt. kérdőívét 293 étterem töltötte ki. A válaszadók 17,1 százaléka Budapesten, 59,7 százaléka valamely vidéki városban, 22,5 százaléka pedig egyéb településen található.

Kiss Gergely

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!