2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A mai athéni Bajnokok Ligája (BL)-döntővel lényegében véget ér a sportesemény-turizmussal foglalkozó társaságok 2006/2007-es szezonja. Az utazási irodák szerint annak ellenére, hogy idén nem lesz olyan kiemelt sportesemény, mint amilyen a tavalyi torinói téli olimpia vagy a németországi futball-világbajnokság volt, az érdeklődés egyre nagyobb az általuk szervezett utak iránt. Az elmúlt évhez képest legalább húsz százalékkal nőtt meg a forgalmunk - mondta a Napi Gazdaságnak Molnár Erzsébet, a GME Dunatours ügyvezetője.

A BL mérkőzéseit minden eddiginél több magyar szurkoló kereste - tette hozzá Magyar Gábor, a Pegazus Tours utazásszervezője, aki szerint egy-egy nálunk is kedvelt csapat bajnoki mérkőzéseire is egyre többen rendelnek jegyet. Séra Attila, a Cool-túra ügyvezetője szerint a BL-mérkőzések jegyárai - főleg a csoportkörök után - sok magyarnak már megfizethetetlenek. A mostani BL-döntőre a legolcsóbb jegyet és egyéjszakás szállást kínáló csomagot 195 ezer forintért kínáló társaság szakembere szerint épp ezért kerülnek előtérbe az olasz, a spanyol és az angol bajnoki derbik. Idén a legtöbb szervezett utast, több mint 200 főt egy Milan-Roma olasz bajnokira utaztatta a Cool-túra.

Míg a Dunatours külföldi közvetítővel hajtja fel az ügyfél által kért jegyeket, addig a Pegazus és a Cool-túra nem egy esetben klubokkal is kapcsolatban áll. Séra Attila elmondta, számos klubnál éves bérleteket vásároltak, partnereik pedig, látva, hogy a kevésbé érdekes meccsekre is hoznak nézőket, egyre több esetben adnak kedvezményes díjú jegyeket a nagy derbikre, a nemzetközi kupacsatákra. A Pegazus a BL-jegyek jelentős részét a szponzoroktól szerzi be (akik ingyen kapják a belépőket), így előfordult már az is, hogy olcsóbban tudtak kínálni egy-egy BL-jegyet, mint egy sima bajnoki belépőt - közölte Magyar Gábor.

A sportesemény-turizmussal foglalkozó társaságok általában a szezon elején, a sorsolások alapján állítják össze "étlapjukat", foglalják le előzetesen a szállodákat. Amennyiben az ügyfélnek egyéni kérése van, azt is igyekeznek teljesíteni, ám ekkor nemritkán már csak a feketepiacról tudnak jegyet szerezni. Ilyenkor kerül például a Milan-Manchester belépő az eredeti ár tízszeresébe, 600 euróba - mondott példát a Napi Gazdaságnak Séra Attila.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!