2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Dinamikusan nő a Szlovákiából érkező turisták száma, 2012 ebből a szempontból rekordév volt a Magyar Turizmus Zrt. online hírlevele szerint.

A társaság a KSH előzetes adatai alapján ismerteti: tavaly 118 009 Szlovákiából érkező turista összesen 261 829 vendégéjszakát töltött magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken, ami a vendégek számát tekintve 11,9 százalékos, a vendégéjszakákat tekintve pedig 10,8 százalékos növekedés az előző év adataihoz képest.

A vendégéjszakák száma 2005 óta több mint 2,5-szeresére emelkedett, 2012-ben első alkalommal lépte át a 250 ezres határt. A dinamikus fejlődést a gazdasági válság sem törte meg, sőt, a korábbinál erőteljesebb fejlődés mutatkozott a 2008 óta eltelt időszakban.

A szállodai elhelyezést igénybe vevő szlovák turisták száma az MT adatai szerint növekszik. A látogatók összes vendégéjszakájának 75 százaléka realizálódott szállodákban. A szállodák összesen 195 199 szlovák vendégéjszakát regisztráltak, ami még erőteljesebb, 14,5 százalékos növekedést jelent.

Szlovákia Magyarország 13. legfontosabb küldőpiaca. Északi szomszédaink 2012 harmadik negyedévének végéig összesen 69,099 milliárd forintot költöttek el Magyarországon, 20,6 százalékkal többet, mint 2011 azonos időszakában.

A turisztikai céllal érkező látogatók költése 2012 szeptember végéig 18,526 milliárd forint volt, 46,6 százalékkal több, mint 2011 hasonló időszakában. Míg a 2011-es adatok szerint az összes látogatón belül 22,1 százalék volt a turisztikai céllal érkező látogatók kiadásainak aránya, 2012 harmadik negyedévének végén már 26,8 százalék.

A több napra Magyarországra látogatók közül legnagyobb számban a nyugat-dunántúli, a közép-dunántúli, az észak-magyarországi és a balatoni régióba, valamint Budapestre érkeznek. A legfontosabb motivációk között van egy 2011-ben végzett felmérés szerint a rokonok és barátok meglátogatása (46,2 százalék), az üdülés (30,2 százalék) és egészségturizmus (6,9 százalék). A turisztikai termékek közül pedig az élményfürdőzés és wellness, valamint a bor és gasztronómia a legkedveltebb a tapasztalatok szerint.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!