2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Közép-Kelet Európában élők 60 százaléka már használ fizetési alkalmazásokat, a megkérdezettek túlnyomó többsége, 80 százaléka szívesebben fizetne a bankkártya helyett okostelefonjával vagy tabletjével - derül ki a Mastercard által megrendelt tanulmányából.

A felmérés szerint a közép-kelet európai régióban - Ausztria, Bulgária, Csehország, Horvátország, Lengyelország, Magyarország, Románia, Szerbia és Szlovákia - a fogyasztók jobb véleménnyel vannak a digitalizációról, mint a kontinens nyugati felén. A fogyasztók több mint 70 százaléka elégedettebb a digitalizációval, és pozitívabban látja az innováció hatását a társadalomra, mint a Nyugat-Európában élők.

Az elemzésből kiderül az is, hogy Magyarországon a digitális szolgáltatásokkal, az online vagy mobillal történő számlafizetés kimagasló, az 54 százalékos átlag duplája a régiósnak. A kutatást a Mastercard megbízásából az IPSOS Kutatóintézet készítette 2016 nyarán. A felmérés a 20-50 éves, internettel és bankszámlával rendelkező lakosságra minden országban reprezentatív volt.

Ilyen lett az új iPhone

A magyar válaszadók 57 százaléka váltaná ki szívesen bankkártyáját okostelefonnal. A régiós átlaghoz képest többen vannak Magyarországon, akik személyi igazolványukat (29 százalék) vagy okosórájukat (21 százalék) használnák a bankkártya helyett. A válaszok alapján a vásárlás hitelesítésére Európában már szinte mindenhol előnyben részesítenék az ujjlenyomatot a PIN-kóddal szemben, a magyarok még lelkesebbek az új technológia iránt, a válaszadók 40 százaléka használná ezt a megoldást. A magyar válaszadók nagyobb arányban, 70 százalékban bíznak a biometrikus hitelesítésben, a régiós átlag 61 százalék.

A régióban a fogyasztók 80 százaléka elégedett az innováció mennyiségével a közösségi média, az utazás, a vásárlás és a fizetési szolgáltatások területén, de az egészségügy, a közoktatás és a közösségi közlekedés esetében a régió minden országában szeretnének több ilyet látni. A kutatás arra is rávilágított, hogy a fizetési alkalmazásokon belül a számlafizetésre fókuszáló megoldások a legnépszerűbbek. Azokban az országokban, ahol ilyen szolgáltatások elérhetőek, a megkérdezettek 65 százaléka használ is ilyet.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!