2011. április 19. 11:55

Stratégiai marketing-kommunikációs együttműködési megállapodást kötött kedden a Malév és a Magyar Turizmus Zrt. a beutazó vendégforgalom növelése érdekében.

Az erről szóló megállapodást Berényi János, a Malév igazgatóságának elnöke, Martin Gauss, a légitársaság vezérigazgatója és Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója kedden Budapesten írta alá. Martin Gauss márciusban  bejelentette lemondását posztjáról, de május 31-ig aktívan részt vesz a Malév Zrt. irányításában.

A mostani megállapodás az eddigi együttműködést elmélyíti, kiegészíti az értékesítéssel.

Horváth Gergely az MTI kérdésére elmondta, hogy ez a megállapodás keretjellegű, adott projektekre hoznak létre költségvetést.

Berényi János, a Malév három hete kinevezett igazgatósági elnökének ez volt az első sajtótájékoztatója ebben a minőségében. Megjegyezte: "meglepetés volt számomra  a vasutas és Forma-1-es múltam  után a Malév élén találni magam".  Előrebocsátotta, hogy a légitársaság stratégiai kérdéseiről még nem kíván nyilatkozni. Fő feladatom - jelentette ki - a Malévet működőképesen tartani.

Berényi János tájékoztatása szerint a légitársaság rugalmasan - szinte a napi-heti igényeknek megfelelően - ahol lehet, új járatokat indít, vagy a költséghatékonyság érdekében csökkenti a számukat. A Malév amúgy sem könnyű helyzetét tovább nehezíti, hogy az üzemanyagárak a "csillagokba szöktek" - tette hozzá.

A beutazó turizmust segíti a Malév új szolgáltatása, az, hogy a külföldi utasok egyetlen foglalással juthatnak el autóbuszon Debrecenbe, Szegedre, Miskolcra és Pécsre - mondta el Martin Gauss vezérigazgató. Szavai szerint a Magyar Turizmus Zrt.-vel szorosabbra fűzött együttműködés nemcsak azt mutatja be, hogy miért érdemes eljutni ezekbe a városokba, hanem azt is, hogy mi ennek a leggyorsabb és legegyszerűbb módja.  A vezérigazgató utalt az idén indított járatokra: az American Airlines New York-Budapest járatára, amit a magyar légitársasággal székmegosztási megállapodásban üzemeltet, valamint a Budapest-Barcelona menetrend szerinti járat március végi indítására.

A Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója, Horváth Gergely emlékeztetett arra, hogy a múlt év második fele óta a fentieken túl a légi marketing alap keretében többek között a Qatar Airwayst,  a Jet2.com-ot, az airBalticot és a FlyCentralEurope.com légitársaságot is sikerült Budapestre hozni. A Qatar Airways 2011 januárja óta jár Budapestre Dohából, a Jet2.com április 21-én Edinburgh-Budapest járatot indít, az airBaltic május 16-ól Rigát köti össze Budapesttel, a FlyCentralEurope pedig charterjáratokat indít május 27-től Torontóból Budapestre.

Horváth Gergely hangsúlyozta, hogy a légi marketing alapban nem légitársaságot, hanem a közös marketing tevékenységet támogatják. "Először a desztinációt kell 'eladni', utána légitársaságot ajánlani" - magyarázta.

MTI

Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.