A Magyar Turizmus Zrt. igazgatósága január 26-án elfogadta a társaság 2007. évi marketingtervét, amelybe már a szakmai szervezetek és Regionális Idegenforgalmi Bizottságok észrevételeit is beépítették. A turisztikai marketingterv a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégián alapul, amely 2013-ig foglalja keretbe a fejlesztéseket és a nemzetgazdasági célokat.
A Magyar Turizmus Zrt. munkájában 2007-ben is meghatározó irányelv a turisztikai szakmával és a stratégiai partnerekkel való szoros együttműködés. A turisztikai szolgáltatók és stratégiai partnerek bevonásával lebonyolított közös finanszírozású marketingakciók és kampányok nem csak nagyobb jelentőségűek lehetnek a források koncentrálásának köszönhetően, hanem a konkrét ajánlatok megjelenítése miatt sokkal hatékonyabbak is.
Az MT Zrt. 2007-2008. évi marketingkoncepcióját a következő szempontok alakítják: kutatásokon alapuló döntések, a turisztikai országkép fejlesztése, Magyarország brandépítés, az arculat aktualizálása, magas színvonalú termékek kiemelése a promócióban, a marketingkommunikációs eszközrendszer hangsúlyainak áthelyezése, az MT Zrt. ügyfeleinek személyre szabott kiszolgálása, az MT Zrt. szakmai partnerségi viszonyainak hatékonyabbá tétele, a források koncentrálása, hatékonyságmérés.
A Magyar Turizmus Zrt. 2007-ben a 2006. évi költségvetésével megegyező összegből, 4,6 milliárd forintból gazdálkodhat, amiből tavaly hárommilliárd forintot fordítottak közvetlenül marketingtevékenységre. A szervezet átalakításának köszönhetően felszabaduló körülbelül háromszázmillió forint működési költség szintén a marketingtevékenységre csoportosítható át.