A lap szerint nem csak a kifogásolt VW-dízelek kibocsátása tér el az előírásoktól, valós körülmények között mérve a korszerű dízelautóbuszok is elbukhatnak a teszten. Az MKGE vezetője elmondta, hogy idővel a dízeltechnológia teljes felülvizsgálatára kerülhet sor.
Felhívta a figyelmet egy, a közelmúltban elvégzett tesztre, amelyben két nagyságrenddel magasabb nitrogén-oxid kibocsátást mértek jó állapotú, Euro IV-es normát teljesítő dízelmotorral ellátott autóbuszoknál, mint ami az előírásokban szerepel.
Mint mondta, a legkorszerűbb dízeltechnológia is csak ideális körülmények között képes teljesíteni a kibocsátási előírásokat. A városi buszközlekedésnél a sok megállás, fékezés és gyorsítás nem teszi lehetővé, hogy a katalizátor megfelelő hőfokot érjen el, ezért idővel működésképtelenné válhat.
A gázüzemű motorokra való átálláshoz kedvező feltételeket kínál a cseppfolyósított földgáz (LNG) világpiaci árának csökkenése, és a járműgyártók is közvetlen gázbefecskendezést használó kamionokkal és autóbuszokkal jelennek meg jövőre a piacon - mondta el az egyesület vezetője.
MTI