A nemzeti turisztikai marketingvállalat közleményében hangsúlyozzák: a válság miatt szükségessé vált az üzleti terv módosítása is, mivel a társaság eredetileg elfogadott ötmilliárd forintos költségvetéséből 450 millió forintot zároltak, továbbá a cég folyamatosan komoly veszteségeket szenved a forint árfolyamának változásából és az inflációtól.
Kiemelik: az április 29-én ülésezett igazgatóság és a május 5-én összegyűlt felügyelő bizottság jelentős változtatásokat fogadott el a működés és a marketingtevékenység területén, amelyek célja, hogy a magyarországi turizmus a lehető legkisebb károkat szenvedje el a nemzetközi recesszióban, illetve, hogy az ágazat jó pozícióba kerüljön a remélt gazdasági élénkülés kezdetére.
Ezen kitűzések érdekében az MT Zrt. lemondott az idei évi béremelésről és további komoly takarékossági intézkedéseket is bevezetett a működésében - olvasható a közleményben. Hozzáteszik: további racionalizálást hajtanak végre a külképviseleti hálózatban, amelyek értelmében bezárják a társaság dublini külképviseletét, így az írországi marketingtevékenységet a jövőben a cég londoni külképviselete látja el.
Az MT Zrt. külképviseleti hálózatának racionalizálása már korábban megkezdődött - emlékeztetnek a társaság tájékoztatójában.
A tartósan magas euró és dollár árfolyam miatt, a cég már döntött a tokiói külképviselet bezárásáról és a Benelux államokban működő képviseletek összevonásáról. A döntés végrehajtására az év végéig sor kerül - fejtik ki a közleményben.