Az MKB Banknál számos változás volt az elmúlt időszakban, erőteljesen elmozdultak a digitalizáció irányába. Hetényi Márk, az MKB Bank lakossági és digitális vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy a digitalizáció célja az ügyfélélmény növelése, ez pedig stratégiai kérdés. Az elmúlt három év alatt nagyon sokat tettek a banknál, és immár a hazai piaci átlag felett jár az MKB. A bank a közeljövőben új core rendszerre (szerk.: alaprendszer) tér át, ami szintén a jövő kihívásainak igyekszik eleget tenni.
A bank core rendszerének lecserélése világszerte 3-5 éves periódus szokott lenni. Az első tervekhez képest a bank csúszik, ugyanakkor így is az egyik leggyorsabb lesz világviszonylatban. A bevezetés többek között a nemzetközi szabályok változása miatt (MiFID2, PSD2, stb.) is tolódott.
Az MKB-nál azt az utat választották, hogy a szervezeten belül oldják meg a fejlesztéseket, igen jelentős IT-állománnyal dolgoznak, de emellett vannak természetesen külső beszállítóik is. Az új rendszerük már úgynevezett "open bank" lesz, és külső fejlesztők is fejleszthetnek applikációkat a bank számára.
Az utóbbi idők fejlesztései között volt az online számlanyitás és a mobiltelefonos érintéses fizetési lehetőség bevezetése is. A fejlesztések újabb lépését jelentette be pénteken a pénzintézet. Egyedülálló digitális szolgáltatással forradalmasítja ügyintézését az MKB Bank: ügyfelei online személyre szabott jelzáloghitel-ajánlatot kapnak anélkül, hogy fel kellene keresniük a bankfiókot.
A jelzáloghitelek elbírálása eddig több napig, de sokszor hetekig tartott, ezzel szemben az új kalkulátor jelentősen lerövidíti ezt az időintervallumot. Az ügyfelek azonosítása miatt mindenképpen személyesen jelen kell lenni a folyamat során, ugyanakkor a cél ennek minimálisra való csökkentése.
Az adatokat a kalkuláció során meg kell adni, ugyanakkor egy jelzáloghitelnél ellenőrzési pontok vannak és közokiratba kell foglalni a szerződést. A bank nemcsak a meglévő, hanem más bankok potenciális ügyfelei számára is kínálja a hitelkalkulátort és az így igényelhető termékeket. A rendszer az ügyfélminősítést végzi el, az ajánlat – amennyiben helyesen adta meg az adatokat - kötelező érvényű lesz 24 órán belül. Egy átlagos kalkulátorhoz képest több adatot kér be a rendszer, így testre szabott ajánlatot fognak kapni az ügyfelek.
Az elmúlt időszak fejlesztései már értékelhető számokat hoztak: az online számlanyitás például 250 felett van, ez nagyjából olyan, mintha 5 bankfiókot nyitottak volna. A PAY szolgáltatásokat a digitális szolgáltatást igénybe vevők 10 százaléka használja aktívan, ugyanakkor itt még várják az áttörést.
mfor.hu