Az MTI-hez szerdán eljuttatott összegzés szerint a magyar nézők 86 százaléka fizet elő kábeles vagy műholdas adások vételére, Európában átlagosan 65, világszerte pedig 72 százalék.
A válaszadó magyarok csupán 3 százaléka fizet online "video on demand" (VOD) szolgáltatóknak, amelyektől igény szerinti videó és hanganyagokat lehet letölteni. Az átlag Európában 11, míg a hatvanegy vizsgált országban globálisan 26 százalék, a rangsort pedig Észak-Amerika és Ázsia-Óceánia vezeti 35, illetve 32 százalékos aránnyal.
BMW Vision Next 100 - a jövő autója
A több mint 30 ezer megkérdezett internethasználó többsége, 68 százaléka nem tervezi lemondani a hagyományos műsorvételt, azzal a céllal, hogy csak online szolgáltatást vegyen igénybe, 32 százalék viszont megszüntetné a kábeles vagy műholdas kapcsolatát. Magyarországon a válaszadók 84 százaléka szándékozik hagyományos szolgáltatójánál maradni, az európai átlag pedig 83 százalék.
A Nielsen szerint a legtöbb néző számára az online és hagyományos szolgáltatások nem zárják ki, hanem kiegészítik egymást.
MTI