2p

A médiakínálat gyors fejlődése, a csak online video szolgáltatások népszerűségének ellenére valószínűtlen, hogy eltűnne akár a hálózati, kábeles, vagy műholdas tartalomszolgáltatás - derül ki a Nielsen piackutató legfrissebb felméréséből.

Az MTI-hez szerdán eljuttatott összegzés szerint a magyar nézők 86 százaléka fizet elő kábeles vagy műholdas adások vételére, Európában átlagosan 65, világszerte pedig 72 százalék.

A válaszadó magyarok csupán 3 százaléka fizet online "video on demand" (VOD) szolgáltatóknak, amelyektől igény szerinti videó és hanganyagokat lehet letölteni. Az átlag Európában 11, míg a hatvanegy vizsgált országban globálisan 26 százalék, a rangsort pedig Észak-Amerika és Ázsia-Óceánia vezeti 35, illetve 32 százalékos aránnyal.

BMW Vision Next 100 - a jövő autója

A több mint 30 ezer megkérdezett internethasználó többsége, 68 százaléka nem tervezi lemondani a hagyományos műsorvételt, azzal a céllal, hogy csak online szolgáltatást vegyen igénybe, 32 százalék viszont megszüntetné a kábeles vagy műholdas kapcsolatát. Magyarországon a válaszadók 84 százaléka szándékozik hagyományos szolgáltatójánál maradni, az európai átlag pedig 83 százalék.

A Nielsen szerint a legtöbb néző számára az online és hagyományos szolgáltatások nem zárják ki, hanem kiegészítik egymást.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!