Látványosan megnőttek a völgyek a Toblerone csokoládé csúcsai között, szembesültek a napokban az édesség szerelmesei. A felfedezés a többségnél kiverte a biztosítékot, és komoly panaszáradat zúdult a márka tulajdonosára az amerikai Mondelez International vállalatra.
A gyártó cég megpróbálta ugyan csillapítani a kedélyeket, és Facebook oldalukon magyarázták meg a döntés hátterét. Mindez persze nem egyszerű olyan hangulatban, amikor a vevők egy része a háromszögek közötti részek megnyújtását az egészen diplomatikus „rossz döntéstől”, az éles kritikának felfogható „oltári baromságig” mindenféle jelzővel illette.
Ezek a legviccesebb autódekorációk
A Mondelez egyébként azt közölte, hogy két lehetőség állt a vállalat előtt, az egyik, hogy árat emelnek, míg a másik, hogy csökkentik a csokoládé súlyát. Végül utóbbit választották, és az eddigi 400 grammos nagy kiszerelés 260 grammra csökkent, míg a kisebb hegység 170 grammról 150-re fogyott. Ezt pedig úgy oldották meg, hogy a legendás Toblerone csúcsok közötti tereket nyújtották meg, így a márka szerelmesei kevesebb csúccsal és több völggyel kell, hogy beérjék.
Hiába a logikus érvelés, a megváltozott forma miatt továbbra is háborognak a vásárlók. Mint többen megfogalmazták, megértik, hogy a csokoládé súlya kisebb lett, de ezt egyszerűbb lett volna a klasszikus forma megtartásával megoldani, olyan módon, hogy rövidebb lesz egy-egy szelet.
Erre az élelmiszeripari vállalat viszont nem reagált. Valószínűleg ezt azért vethették el, mert ebben az esetben a meglévő készleteket teljesen ki kellett volna a boltoknak futtatnia, hogy azok mellett ne tűnjön fel a megkurtított csokoládé.
Ahogy mostanában több esetben is, sokakban felmerült, hogy a brexit miatt zuhanó font árfolyam áll az átalakított csokoládék hátterében. Ezt ugyanakkor a Mondelez határozottan cáfolta a BBC-nek nyilatkozva. Csupán azt mondta, hogy az utóbbi időben a csokoládé számos összetevője drágult, ezért kényszerültek erre a lépésre.
A brexit ugyanakkor számos élelmiszer árát drágította az utóbbi hónapokban. Sőt a Tesco és a Unilever között olyan mértékű ellentétet szült a kérdés, hogy az áruházlánc polcairól egy időre le is kerültek az élelmiszeróriás termékei.
mfor.hu