A stratégia célja az utóbbi évek turisztikai forgalmában észlelt csökkenés megállítása és beutazó turizmus növekedési pályára állítása. A Magyar Turizmus Zrt. a teljes marketing-költségvetésének csaknem kétharmad részét külpiaci marketingre fordítja.
A stratégia elsősorban középtávon megvalósítandó teendőket tartalmaz, de a változó piaci körülményekhez való alkalmazkodás azonnali tennivalóit is megfogalmazza. A dokumentum a külpiaci tevékenység végzéséhez szükséges működési kereteket is meghatározza. A külpiaci stratégiát - a változó piaci körülményekre tekintettel - minden évben felülvizsgálja majd a társaság.
A Magyar Turizmus Zrt. jelenleg 20 ország 22 városában működtet turisztikai képviseletet. A külpiaci tevékenység és a külpiaci hálózat átalakításnak az alapja a legfontosabb és legígéretesebb piacok meghatározása, amelyekre a forrásokat a Zrt. koncentrálni fogja. Ennek megfelelően fenntartja jelenlétét önálló nemzeti turisztikai képviselettel a legjelentősebb piacokon, a kevésbé fontos állomáshelyeken pedig egyszemélyes képviseletekkel, vagy egyéb módon, például ügynökséget megbízva biztosítja Magyarország turisztikai kínálatának képviseletét.
A Magyar Turizmus Zrt. külpiaci stratégiáját az Önkormányzati és Területfejlesztési Miniszter, valamint a cég igazgatósága április elején hagyta jóvá. A stratégia végrehajtásának mikéntjét egy hamarosan elkészülő megvalósítási ütemterv fogja meghatározni.