2007. április 24. 08:41

Elkészült a Magyar Turzimus Zrt. külpiaci stratégiája - közölte a társaság az MTI-vel hétfőn. A dokumentumot kedden tárgyalja meg az Országgyűlés sport- és turisztikai bizottsága.

A stratégia célja az utóbbi évek turisztikai forgalmában észlelt csökkenés megállítása és beutazó turizmus növekedési pályára állítása. A Magyar Turizmus Zrt. a teljes marketing-költségvetésének csaknem kétharmad részét külpiaci marketingre fordítja.

A stratégia elsősorban középtávon megvalósítandó teendőket tartalmaz, de a változó piaci körülményekhez való alkalmazkodás azonnali tennivalóit is megfogalmazza. A dokumentum a külpiaci tevékenység végzéséhez szükséges működési kereteket is meghatározza. A külpiaci stratégiát - a változó piaci körülményekre tekintettel - minden évben felülvizsgálja majd a társaság.

A Magyar Turizmus Zrt. jelenleg 20 ország 22 városában működtet turisztikai képviseletet. A külpiaci tevékenység és a külpiaci hálózat átalakításnak az alapja a legfontosabb és legígéretesebb piacok meghatározása, amelyekre a forrásokat a Zrt. koncentrálni fogja. Ennek megfelelően fenntartja jelenlétét önálló nemzeti turisztikai képviselettel a legjelentősebb piacokon, a kevésbé fontos állomáshelyeken pedig egyszemélyes képviseletekkel, vagy egyéb módon, például ügynökséget megbízva biztosítja Magyarország turisztikai kínálatának képviseletét.

A Magyar Turizmus Zrt. külpiaci stratégiáját az Önkormányzati és Területfejlesztési Miniszter, valamint a cég igazgatósága április elején hagyta jóvá. A stratégia végrehajtásának mikéntjét egy hamarosan elkészülő megvalósítási ütemterv fogja meghatározni.

MTI/Menedzsment Fórum

Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.