A szervezet szombaton, az MTI-nek küldött közleményében azt írta, itthon sok vendéglátóegység készül tudatosan az olimpiára. Emlékeztettek arra, hogy négy éve a vízilabda és az úszás televíziós közvetítései hozták a legnagyobb forgalmat; a bükfürdői vállalkozók szerint 20-25 százalékkal is több sör fogyott.
Közölték, Bükfürdőn kampányt indítottak a csökkenés megállítása érdekében, és úgy látják, hogy a cseh és német turisták minőségi kiszolgálása segíthet abban, hogy több sört igyanak, legalább a turisztikailag fontos övezetekben.
A helyi vendéglátósok a Brit Sör- és Kocsmaszövetség elemzéseit is felhasználták mielőtt megfogalmazták sörstratégiájukat. A bükfürdőiek most elsősorban a világ két legnagyobb sörfogyasztó nemzetére koncentrálnak. A csehek évente 160 liternél, a németek pedig 115 liternél is több sört isznak - írták.
Közölték azt is, hogy a településen a sörfogyasztás népszerűsítése mellett nagy hangsúlyt fektetnek arra is, hogy a minőségi magyar borokat megismertessék a turistákkal. Jelezték, jó példa erre a bükfürdői gyógy- és bornapok, amelyet idén nyáron hetedik alkalommal rendeznek meg; a több ezer külföldi vendéget is vonzó kétnapos programot az olimpia kezdetéhez igazították.
Az egyesület úgy látja, a helyi turisztikai szervezetek segíthetnek abban, hogy a hazai turisztikai régiók vendéglői, sörözői a szállodákkal együtt közös stratégiát alakítsanak ki annak érdekében, hogy profitálni tudjanak még egy olyan, több ezer kilométerre zajló eseményből is, mint mondjuk az Eb vagy az olimpia.
MTI