Megkezdődött a Magyar Turizmus Zrt. átszervezése, miután a társaság igazgatósága december végén elfogadta az új szervezeti és működési szabályzatot. A Zrt. vezetésének tájékoztatása szerint az átalakítás célja a 2007. évi források hatékonyabb felhasználása, a működési költségek egy részének marketing feladatokra történő átcsoportosítása, valamint a feladatok hatékonyabb ellátása.
Csökken az igazgatóságok száma
A szervezeti átalakítás elsősorban a döntési szintek és az igazgatóságok számának csökkentésével, továbbá a párhuzamos tevékenységek megszüntetésével jár. Ennek megfelelően az eddigi kilenc igazgatóság helyett 2007. január 1-től öt igazgatóság irányítja a Magyar Turizmus Zrt. tevékenységét. Ezek: a Marketing Igazgatóság, az E-commerce Igazgatóság, a Hálózati Igazgatóság, a Gazdasági Igazgatóság és az Emberi Erőforrás Igazgatóság. Jelentős változás, hogy a jövőben a Hálózati Igazgatóság alá tartozik a nemzetközi és a belföldi hálózat munkájának irányítása.
Több jut marketingre
A társaság 2007-ben a 2006. évi költségvetésével megegyező összegből, 4,6 milliárd forintból gazdálkodhat. Idén azonban 300 millió forinttal több jut marketingre, ami a változásoknak és a 25 százalékos létszámleépítésnek köszönhető.
A Magyar Turizmus Zrt. igazgatósága már elfogadta a 2007-es marketingtervének fő irányvonalait, amely alapján széleskörű szakmai egyeztetéseket kezdeményezett. A szakmai szervezetek és a regionális idegenforgalmi bizottságok január 15-ig fogalmazhatják meg az elképzelésekkel kapcsolatos észrevételeiket, javaslataikat. A marketingterv a Zrt. igazgatóságának és felügyelő bizottságának január végi jóváhagyásával válik véglegessé.