3p

A belföldi turizmus élénkítéséről, a balatoni térség és az országos fesztiválok fejlesztéséről, valamint a Kárpát-medencében megjelenő nemzeti szállodalánc koncepciójának megfontolásáról beszélt Szatmáry Kristóf szerdán a Parlamentben a turizmusról és vendéglátásról szóló törvényjavaslatról szervezett szakmai konzultáción.

A Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságszabályozásért felelős államtitkára szerdán a Parlamentben, az Országgyűlés turisztikai bizottsága által rendezett nyílt napon hangsúlyozta, hogy mindezek megvalósítása nem kizárólag a kormányzat feladata, szükség van az önkormányzatok, civil szervezetek, a szolgáltatók részvételére is.

Bánki Erik, az Országgyűlés turizmusbizottságának elnöke szerint a készülő jogszabály a következő 10-15 évre is meghatározhatja az ágazat perspektíváit. Úgy vélte, szükség van a kiszámítható jogi környezetre, olyan törvényre.

A bizottsági elnök szerint nem könnyű a helyzet, a gazdasági pénzügyi válság legérzékenyebben ezt az ágazatot érintette, legnagyobb veszteséget kénytelen volt elszenvedni. Szerinte hiába történtek pozitív változások az elmúlt két évben, az emberek sokkal takarékosabbak, óvatosabbak lettek, kevesebbet költenek.

Bánki Erik szerint fontos kiemelten kezelni a turizmust, mivel a gazdasági élet valamennyi területét érinti.

Szatmáry Kristóf úgy fogalmazott, ha az infrastruktúra, az ipar a gazdaság csontváza, szerkezete, akkor a turizmus a lelke és a szíve a magyar nemzetgazdaságnak. Szerinte ez szállítja a megújulás lehetőségét.

Rogán Antal, Belváros-Lipótváros fideszes polgármestere, az Országgyűlés gazdasági bizottságának elnöke szerint a következő uniós költségvetési ciklusban a források felhasználási céljai között súlyának megfelelően kellene szerepeltetni az ágazatot, és az önkormányzatoknak az idegenforgalmi adóval beszedett minden 4 forintból legalább egyet a turizmusmarketingre kellene fordítaniuk. Azt a stratégiát pedig, amely mellett ezeket a forrásokat fel lehet használni, a Magyar Turizmus Zrt.-nek kellene meghatároznia - mondta.

Rogán Antal megjegyezte: a devizaköltések több mint kétharmada Budapesten történik meg. Szerinte hátrányos, nem tudják elérni, hogy a turisták tovább mozduljanak a fővárosból, szerinte ez egy fontos cél lehetne. Előnynek nevezte, hogy ezek szerint Budapestnek még mindig van vonzóképessége és ereje, hogy idevonzzon turistákat. Mint mondta, ezt táplálni kell.

Rogán Antal szerint csak az ország szempontjából egységes arculattal lehet idevonzani a turistákat. Hozzátette, a közösségi oldalakon szerveződő hálózatokat jobban ki kellene használni az ország promóciójára, úgy vélte, hatékonyabb lehet egy ilyen fajta kommunikáció, mint egy hirdetési kampány. Példaként egy "Budapest barátai" közösség létrehozását említette.

Az államtitkár az új cafeteria-rendszer belföldi turizmust élénkítő hatásáról szólva elmondta: a még forgalomban lévő üdülési csekkekkel együtt a Széchenyi Pihenő Kártyán keresztül a vendéglátásra és a turizmusra együttesen az idén 40-50 milliárd forintos forrást lehet biztosítani.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!