2006. szeptember 12. 06:36

A magán- és az állami munkaerő-közvetítők, -kölcsönzők szolgáltatásait osztályozó minőségbiztosítási rendszer készül kifejezetten a foglalkoztatók és az álláskeresők védelmében. A magyar Állami Foglalkoztatási Szolgálat (ÁFSZ) egy olyan uniós programban vesz részt, amely többek között a megbízhatóság, a pontosság, a reakcióidő alapján minősítené a közvetítőket - olvasható a Világgazdaságban.

A rangsorolás összesen 658 magánközvetítőt, közel hatszáz kölcsönzőt, illetve a húsz munkaügyi központot, s a hozzájuk tartozó 173 kirendeltséget érinti. A projekt vezetője az olasz munkaügyi szervezet; a 2007 elején véget érő munka célja pedig, hogy legyen egy az EU számára elfogadható közös minőségbiztosítási rendszer ezen szolgáltatókra vonatkozóan.

A projektcsapat résztvevői számára is jó példa a Nagy-Britanniában működő Jobcentre Plus, amely méri a munkaközvetítői szolgáltatások nívóját. Egy átlagos munkavállaló elhelyezése egy pontot ér, ám ha hátrányos helyzetű, akkor többet: például egyedülálló szülő munkához juttatása 12 pontot szerez a közvetítőnek.

A brit minőségbiztosítási rendszerben az úgynevezett munkáltatói eredmény az éppen hiányzó munkaerő megtalálását osztályozza. A toborzásnak - a foglalkoztatói elvárásokhoz viszonyítva - legalább 84 százalékos sikerrel kell megtörténnie - írja a Világgazdaság.