Az EOS Csoport a fizetési szokásokat vizsgáló idei elemzését a TNS Infratest piackutató intézettel közösen végezte. Magyarország már negyedik alkalommal vett részt a felmérésben, amelyben 14 ország mintegy 2800 pénzügyi szakértőjét kérdezték meg az egyes országok vállalati és magánszemély ügyfeleinek fizetési szokásairól.
Az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményben ismertetik: a magyarországi ügyfelek a számlák 75 százalékát fizetik pontosan, ez 2 százalékponttal elmarad a tavalyi eredménytől. A magyarországi vállalatoknál a számlák átlagos fizetési határideje a tavalyi 31 napról 38 napra emelkedett. A fizetési határidők a lakossági szektorban átlagosan 25-ről 30 napra, a vállalati szektorban pedig 33 napról 41 napra nőttek.
Az ügyfelek 2016-ban a számlák 26 százalékát fizették késedelmesen, vagy egyáltalán nem egyenlítették ki, ami szintén enyhén negatív változás a tavaly elért 23 százalékhoz képest, azonban megegyezik a kelet-európai átlaggal.
A késedelmes fizetések és nemfizetések hátterében a vállalati szektor megkérdezett szereplői szerint likviditási problémák, illetve a cégek saját ügyfeleinek nemfizetése áll. A magánszemélyek hasonló esetekben leggyakrabban az eladósodottságra, a ideiglenes fizetésképtelenségre és a munkanélküliségre hivatkoznak - ismertették.
A közlemény idézi Thummerer Pétert, az EOS Faktor Zrt. és az EOS KSI Kft. ügyvezető igazgatóját, aki szerint a vállalatok reagálnak a romló fizetési tendenciákra, és keresik a lehetőséget, hogy pénzforgalmukat stabilizálják, ugyanis 44 százalékra emelkedett azoknak a cégeknek az aránya, akik külső partnerekhez szervezték ki a kintlévőség-kezelést.
Az eredményekből az is kiderül, hogy töretlen a magyar vállalkozások optimizmusa, tavalyhoz hasonlóan idén is a megkérdezettek 42 százaléka számít a fizetési magatartás javulására a következendő 2 évben, ami jelentősen a kelet-európai átlag felett van.
Az EOS Csoport egyike a világ vezető nemzetközi pénzügyi szolgáltatóinak, több mint 8500 munkavállalót foglalkoztat és 20 000 ügyféllel rendelkezik. A vállalat 180 országban van jelen partnerhálózatán keresztül, közvetlenül pedig 26 országban működtet leányvállalatokat. Ügyfélkörében főleg a banki- és biztosítási szektor, a közművek, a telekommunikációs piac szereplői, valamint IT-vállalatok vannak.
MTI