2p

Luxus „próbavásárlókat” keres két amerikai cég annak kiderítésére, hogy a világ legjobb szállodái, éttermei, klubjai és nyaralóhelyei valóban méltóak-e hírnevükre. Az álomállás nem kisebb „terhet” rak a nyertes pályázó vállára, mint hogy egyedül vagy párjával részt kell vennie egy millió dolláros világkörüli úton, természetesen ingyen.

A Luxury Travel Intelligence és a VeryFirsttoKnow.com luxusutakkal foglalkozó cégek szerint nem mindenki alkalmas az állás betöltésére. Nem elég, ha egyszerűen szeret utazni. Otthonosan kell mozognia a luxus világában, ismernie kell a különleges borokat, illetve ételeket és ami nagyon fontos: úgy kell kinéznie, mint akinek ott a helye a drága szállodában vagy étteremben.

Az új munkatársnak el kell például mennie a Las Vegas-i Cézár kaszinó FIZZ (pezsgés) elnevezésű bárjába, hogy kiderítse: a hely valóban pezseg-e, és le kell tesztelnie az egzotikus Necker Island nyaralóhelyének konyháját, ahol korábban többen jelezték, hogy az ételek igencsak középszerűek.

Az állás elnyerésének természetesen nem feltétele a vagyon, az ideális jelölt lehet egy luxushotel, vagy étterem korábbi dolgozója is – nyugtatja meg a pályázókat a két hirdető.

Aki úgy gondolja, hogy ő az ideális jelölt máris jelentkezhet.

Az ehhez hasonló álomállások, amelyek valójában kiváló marketing-eszközök, külföldön igen kedveltek, de már hazánkban is volt példa ilyen kampányra. Egy-egy különleges állásajánlat pillanatok alatt szétterjed a közösségi médiában növelve a hirdető ismertségét. Magyarországon többek között utazási iroda, kuponos vásárlással foglalkozó cég és szeszesital forgalmazó is adott fel már hirdetést állommunkára.

A leghíresebb és talán az álommunka fogalmát teljes mértékig kielégítő állás még 2009 év elején hozta lázba a világot. Egy ausztrál idegenforgalmi bizottság keresett gondnokot az ötezer lakosú Hamilton-szigetekre féléves időtartamra. Fizetés gyanánt 70 ezer fontot, nagyjából 22 millió forintot ígértek, amiért havonta mindössze 12 órát kellett "dolgozni". A feladat egyszerű volt: etetni a teknősöket, megfigyelni a bálnákat, búvárkodni, kezelni a szigetre érkező postát. A kiválasztottnak heti rendszerességgel kellett blogolnia, valamint fotó- és videónaplót vezetnie. A szervezők célja az volt, hogy felhívják a turisták figyelmét az ausztrál szigetvilágra.

Szász Péter

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!