A Luxury Travel Intelligence és a VeryFirsttoKnow.com luxusutakkal foglalkozó cégek szerint nem mindenki alkalmas az állás betöltésére. Nem elég, ha egyszerűen szeret utazni. Otthonosan kell mozognia a luxus világában, ismernie kell a különleges borokat, illetve ételeket és ami nagyon fontos: úgy kell kinéznie, mint akinek ott a helye a drága szállodában vagy étteremben.
Az új munkatársnak el kell például mennie a Las Vegas-i Cézár kaszinó FIZZ (pezsgés) elnevezésű bárjába, hogy kiderítse: a hely valóban pezseg-e, és le kell tesztelnie az egzotikus Necker Island nyaralóhelyének konyháját, ahol korábban többen jelezték, hogy az ételek igencsak középszerűek.
Az állás elnyerésének természetesen nem feltétele a vagyon, az ideális jelölt lehet egy luxushotel, vagy étterem korábbi dolgozója is – nyugtatja meg a pályázókat a két hirdető.
Aki úgy gondolja, hogy ő az ideális jelölt máris jelentkezhet.
Az ehhez hasonló álomállások, amelyek valójában kiváló marketing-eszközök, külföldön igen kedveltek, de már hazánkban is volt példa ilyen kampányra. Egy-egy különleges állásajánlat pillanatok alatt szétterjed a közösségi médiában növelve a hirdető ismertségét. Magyarországon többek között utazási iroda, kuponos vásárlással foglalkozó cég és szeszesital forgalmazó is adott fel már hirdetést állommunkára.
A leghíresebb és talán az álommunka fogalmát teljes mértékig kielégítő állás még 2009 év elején hozta lázba a világot. Egy ausztrál idegenforgalmi bizottság keresett gondnokot az ötezer lakosú Hamilton-szigetekre féléves időtartamra. Fizetés gyanánt 70 ezer fontot, nagyjából 22 millió forintot ígértek, amiért havonta mindössze 12 órát kellett "dolgozni". A feladat egyszerű volt: etetni a teknősöket, megfigyelni a bálnákat, búvárkodni, kezelni a szigetre érkező postát. A kiválasztottnak heti rendszerességgel kellett blogolnia, valamint fotó- és videónaplót vezetnie. A szervezők célja az volt, hogy felhívják a turisták figyelmét az ausztrál szigetvilágra.
Szász Péter
mfor.hu