2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Budapest legfőbb vonzerejét a kulturális és a világörökség részét képező látványosságok jelentik, emellett a külföldi turisták körében népszerűek a fürdők, a műemlék épületek, valamint a rendezvények és fesztiválok is a Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht. (BTH) és a Művészetek Palotája által létrehozott Kulturális Munkacsoport felmérése szerint.

Ördög Ágnes, a BTH pr-menedzsere sajtótájékoztatón pénteken elmondta: a 2008 augusztusa és októbere között végzett felmérésben a több mint 6400 - online módon, vagy személyesen megkérdezett - válaszadó 86 százaléka mondta azt, hogy városlátogatási célból érkezett Budapestre. Üzleti útra mindössze a válaszadók három százaléka érkezett.

A kulturális programok megoszlását vizsgálva kiemelkedően sok turista, a megkérdezettek 78 százaléka jár múzeumba, galériába, 57 százalékukat kulturális rendezvények, fesztiválok érdeklik, míg népzenei vagy komolyzenei koncertre, színházba vagy operába, csak a válaszadók 20 százaléka megy el, ha Budapestre utazik.

Ördög Ágnes kiemelte: a felmérés egyedülálló módon nemzetiségek szerint is vizsgálta a fővárosba érkező turisták szokásait.

Budapest vonzerejét tekintve a felmérés megállapította: a spanyolok és a franciák is az átlagot jóval meghaladó érdeklődést mutatnak Budapest fürdői, építészeti öröksége, és éjszakai élete iránt. A franciáknál - az átlag felett 13 százalékkal - kimondottan, de az olaszoknál és az amerikaiaknál is nagyon meghatározó az úti cél kiválasztásában egy adott város kulturális kínálata.

Az egyes országokból Budapestre látogató turisták motivációit elemezve a felmérés kiemelte: átlag feletti motivációt jelent a vásárlás a skandináv, a német és az osztrák vendégek számára, a briteknél és a franciáknál pedig a kultúra.

Ördög Ágnes elmondta: a felmérést 2009-ben is elvégzi a társaság, a tavalyinál szélesebb körben is, mivel idén új nemzeteket is be kívánnak vonni a felmérésbe, az eddig vizsgált nyolc náció - osztrák, olasz, skandináv, spanyol francia, brit, német és amerikai - mellé.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!