2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A K&H ifjúsági számláihoz köthető kártyák száma 64 százalékkal emelkedett három év alatt.

A nyári hónapokban - júniusban, júliusban és augusztusban - számottevően nő az ifjúsági számlákhoz kapcsolódó bankkártyák forgalma - közölte a K&H, ami azt mutatja: a banki kapcsolat és a készpénzmentes fizetések a fiatalok körében egyre fontosabb. Az ifjúsági számlákhoz kapcsolódó bankkártyák száma jelentősen nőtt, 2019 augusztus végén több mint 33 ezer kártya volt a fiataloknál, három évvel később majdnem 55 ezer, ami 64 százalékos bővülésnek felel meg. A vakáció alatt jelentősen nőtt a kártyás fizetések száma és értéke.

Megjött a kedvük. Fotó: Depositphotos
Megjött a kedvük. Fotó: Depositphotos

Többszörös bővülés

2019 nyári hónapjaiban a fiatalok 833 ezerszer fizettek a kártyájukkal, egy évvel később pedig már 1 millió felett jártak. 2021 nyarán több mint 1,8 milliószor használták a bankkártyát, a múlt évi vakáció alatt pedig megközelítették a 2,9 millió kártyás tranzakciót. Hároméves távlatban tehát a tranzakciók száma 243 százalékkal, több mint háromszorosára nőtt. Még látványosabban emelkedett a kártyás forgalom: 2019 nyarán 2,8 milliárd, 2020-ban 4,2 milliárd, 2021-ben több mint 7 milliárd, 2022 szóban forgó hónapjaiban pedig már 12 milliárd feletti forgalmat értek el.

Ez egyben azt is jelenti, hogy 330 százalékkal, azaz több mint négyszeresére nőtt az ifjúsági kártyás forgalom a vakációs hónapokban. Az egy tranzakcióra jutó költés három év alatt 25 százalékkal 4200 forint fölé emelkedett.

Egyértelműen látszik a kártyás fizetések népszerűsége, a növekedésben szerepet játszik az okoseszközös tranzakciók térnyerése. A kártyás tranzakció a lakossági ügyfeleknél folyamatosan növekedést mutat, így a fiataloknál is. A 2019-hez képest bekövetkezett bővüléshez hozzájárult a járványhatás, a pandémiás időszakban ugyanis visszaszorult a készpénzhasználat és felpörgött a kártyás forgalom - mondta Árva András, a K&H lakossági szegmensért felelős marketingvezetője.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!