Június 26-án vette észre sok magyar felhasználó, hogy az Apple egyik szolgáltatása (először az Apple Pay rendszerét gyanúsították, de később kiderült, hogy az App Store terhelte meg a felhasználók regisztrált bankkártyáit) jogosulatlanul zárolt összegeket bankkártyájukon.
A Gránit Banknál már vasárnap megtörtént az ügyfelek kártalanítása, a bank ugyanis rögtön felvette a kapcsolatot az Apple-lel és vasárnap már meg is érkeztek a jóváírások a pénzintézethez.
A további érintett bankok közül az Erste is elkezdte a visszatérítést, a Raiffeisen tájékoztatása szerint pedig a jövő hét folyamán azokat a terheléseket is jóváírják a számlákon, amelyeket az Apple még nem térített vissza. A Revolut még pénteken közölte, hogy minden érintettel együttműködnek, és a lehető leghamarabb igyekeznek rendezni a helyzetet.
Frissítés!
Vasárnap délutántól az MBH Bank is a következőkről tájékoztatta ügyfeleit a honlapján:
"Kedves Ügyfelünk! Az Apple megkezdte az általa tévesen terhelt tranzakciók visszatérítését, ügyfeleink egyenlegében a jóváírás kártyatípustól és kibocsájtótól függően rövidesen megjelenik vagy már meg is jelent. Ezúton is köszönjük ügyfeleink türelmét!"