2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Rendhagyó bankfiókok nyíltak meg egy-egy napra az ország több pontján: egy karitatív akció keretében pénzérme alakú csokikat, süteményeket árultak. A bevételből ismeret- és készségfejlesztő társasjátékokat vásárolnak a szervezők többgyermekes családok számára, valamint iskolákba is eljuttatják azokat.

Idén decemberben a Raiffeisen Bank támogatta a pénzügyi intelligencia fejlesztését célul kitűző jótékonysági program munkáját. A Sütibank elnevezésű karitatív akciótól a szervezők azt várják, hogy erősödjön a diákok pénzügyi tervezési képessége, valamint a tudatos megtakarítással kapcsolatos érzékenységük.

Több, a közelmúltban készült kutatás is megmutatta, hogy a fiatalabb generációktól sokszor távol áll a pénzügyi információk nyelvezete, van még tér a személyes pénzügyekkel kapcsolatos tudatosság erősítésére. Bár a Nemzeti Alaptantervben a gazdasági-pénzügyi ismeretek oktatása évek óta kiemelt fejlesztésként szerepel, a pénzügyi szektornak is van szerepe és feladata az ismeretek átadásában.

A modern digitális banki szolgáltatások, mint például a mobilbanki alkalmazások vagy az interneten történő ügyintézés lehetősége sokkal egyszerűbbé teszik a napi banki ügyeket. Emellett is fontos azonban, hogy a fiatalok megismerkedjenek az alapvető összefüggésekkel, és tudatosan kezeljék személyes pénzügyeiket – mondta Yalcinkaya Veronika, a Raiffeisen Bank marketing igazgatója.

A szakember szerint sokkal jobb a helyzet, mint 20-25 évvel ezelőtt, jelentősen javult a pénzügyi tudatosság, de még nem tart azon a szinten, mint Nyugat-Európában. A pénzintézetek is sokat tesznek azért, hogy a napi pénzügyek egyszerűbbé váljanak: a Raiffeisen Bank a közelmúltban például új, könnyen áttekinthető és kezelhető mobil banki alkalmazást vezetett be – ezt a fiatalabb ügyfelek is szívesen, és kifejezetten aktívan használják.

A Sütibankban decemberben több ezer „ügyfél” fordult meg, a karitatív akciót januárban több helyen is megismétlik.

(x)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!