Drágulást mutat a gyermekinfláció. Emelkedett a K&H gyerekinflációs kosarában szereplő termékek ára az elmúlt egy évben.
A kakaós csigát, narancslevet, gyümölcsjoghurtot, hamburgert, hátizsákot és szemüvegkeretet is tartalmazó kosárért áprilisban 43 588 forintot kellett volna fizetni, több mint 7 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Tavaly ugyanezek a termékek 41 ezer forintba kerültek.
A több mint 7 százalékos drágulás meghaladja az áprilisi inflációt, amely éves szinten 4,2 százalék volt a KSH adatai szerint.
A pénzintézet legutóbb tavaly novemberben ismertette ezeket az adatokat, akkor több mint 42 ezer forintba került a kosár, ami 7,6 százalékos emelkedésnek felelt meg 2023 novemberéhez képest. Ahhoz képest tehát idén áprilisra kicsit lassabban nőtt a kérdéses termékek ára.
Fotó: Depositphotos
A kosárban szereplő termékek közül egyedül a gyümölcsjoghurt ára csökkent éves szinten, mégpedig 17 százalékkal 164 forintra. A többi termék ára emelkedett.
A kakaós csiga idén áprilisban 254 forintba került, szemben a tavaly áprilisi 244 forinttal, vagyis ebben az esetben 4 százalék feletti volt a drágulás. Jelentősebb növekedés látható a narancslénél és a hamburgernél. Előbbi ára több mint 30 százalékkal 1160 forintra, utóbbié 14 százalékkal 1870 forintra emelkedett. Mindez azt is jelenti, hogy a gyerekinflációs kosárban szereplő élelmiszerek és a narancslé árának összege 3448 forint volt idén áprilisban, ami 16 százalékkal haladja meg a tavalyi 3 ezer forint alatti szintet.
A hátizsák közel 4 százalékkal 12 270 forintra, a szemüvegkeret pedig majdnem 8 százalékkal 27 870 forintra drágult.