2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mert ha az megvalósulna, akkor gyakorlatilag megszűnne a vasútépítési és -fejlesztési verseny Európában. A Politico értesülései szerint a testület már egy októberi levelében közölte a kifogásait a két féllel.

Az Európai Bizottság ellenzi a német Siemens AG és francia konkurense, az Alstom SA vasúti üzletágainak egyesülését, mondván, hogy az ellentétes lenne az uniós belső piaci versenyszabályokkal - jelentette a Politico bennfentes forrásokra hivatkozva. A hírportál cikke szerint a brüsszeli testület október végén levélben közölte kifogásait a felekkel.

A névtelenséget kérő illetékesek által ismertetett előzetes állásfoglalás szerint a tervezett fúzió a jelenlegi formájában nem felelne meg az uniós szabályoknak, a két cégnek jelentős változtatásokat kellene tennie, máskülönben Európában gyakorlatilag megszűnne a verseny a vasútépítés és fejlesztés piacán.

Szakértők szerint ezek után nagy esélye van annak, hogy az EU-s versenyhatóságként eljáró bizottság végül nem fogja jóváhagyni a német és a francia kormány által is támogatott fúziót, amelynek célja, hogy az Airbus mintájára létrejöjjön egy, a globális piacon Kínával versenyezni képes nagy páneurópai vasúti társulás.

A Siemens és az Alstom ennek ellenére nem adták fel egyesülési terveiket. Mint közölték, készek együttműködni a bizottsággal a jóváhagyás érdekében, amely a jövő év első felében várható reményeik szerint.

Margrethe Vestager uniós versenyjogi biztos nemrégiben arról beszélt, hogy azok a cégek lehetnek sikeresek a világpiaci versenyben, amelyek már otthon, Európában hatékonyabbá, innovatívabbá válnak a riválisaikkal szembeni küzdelemben. Mint mondta, a kontinensnek "nem elkényeztetett kedvencekre van szüksége, akiket mentesítettek a verseny alól".

Angela Merkel német kancellár ugyanakkor júniusban leszögezte, hogy az uniós versenyjogi előírások megnehezítik az olyan európai vállalatok létrehozását, amelyek felvehetik a versenyt a kínai óriásvállalatokkal.

A két cég tavaly ősszel állapodott meg a fúzióról. Az összevonás előtt álló üzletágaik egyesített értékesítési árbevétele körülbelül 18 milliárd dollár volt, ami valamivel több mint a fele a kínai állami CRRC Corp Ltd. vállalat 35 milliárd dolláros forgalmának.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!