2018. november 14. 17:49
MTI

Mert ha az megvalósulna, akkor gyakorlatilag megszűnne a vasútépítési és -fejlesztési verseny Európában. A Politico értesülései szerint a testület már egy októberi levelében közölte a kifogásait a két féllel.

Az Európai Bizottság ellenzi a német Siemens AG és francia konkurense, az Alstom SA vasúti üzletágainak egyesülését, mondván, hogy az ellentétes lenne az uniós belső piaci versenyszabályokkal - jelentette a Politico bennfentes forrásokra hivatkozva. A hírportál cikke szerint a brüsszeli testület október végén levélben közölte kifogásait a felekkel.

A névtelenséget kérő illetékesek által ismertetett előzetes állásfoglalás szerint a tervezett fúzió a jelenlegi formájában nem felelne meg az uniós szabályoknak, a két cégnek jelentős változtatásokat kellene tennie, máskülönben Európában gyakorlatilag megszűnne a verseny a vasútépítés és fejlesztés piacán.

Szakértők szerint ezek után nagy esélye van annak, hogy az EU-s versenyhatóságként eljáró bizottság végül nem fogja jóváhagyni a német és a francia kormány által is támogatott fúziót, amelynek célja, hogy az Airbus mintájára létrejöjjön egy, a globális piacon Kínával versenyezni képes nagy páneurópai vasúti társulás.

A Siemens és az Alstom ennek ellenére nem adták fel egyesülési terveiket. Mint közölték, készek együttműködni a bizottsággal a jóváhagyás érdekében, amely a jövő év első felében várható reményeik szerint.

Margrethe Vestager uniós versenyjogi biztos nemrégiben arról beszélt, hogy azok a cégek lehetnek sikeresek a világpiaci versenyben, amelyek már otthon, Európában hatékonyabbá, innovatívabbá válnak a riválisaikkal szembeni küzdelemben. Mint mondta, a kontinensnek "nem elkényeztetett kedvencekre van szüksége, akiket mentesítettek a verseny alól".

Angela Merkel német kancellár ugyanakkor júniusban leszögezte, hogy az uniós versenyjogi előírások megnehezítik az olyan európai vállalatok létrehozását, amelyek felvehetik a versenyt a kínai óriásvállalatokkal.

A két cég tavaly ősszel állapodott meg a fúzióról. Az összevonás előtt álló üzletágaik egyesített értékesítési árbevétele körülbelül 18 milliárd dollár volt, ami valamivel több mint a fele a kínai állami CRRC Corp Ltd. vállalat 35 milliárd dolláros forgalmának.

Hitelre van szükséged?

Találd meg a legideálisabb kölcsönt az Mfor és a Bank360 közös kalkulátoraival! Ha kevesebb mint 5 millió forintra van szükséged, tucatnyi kedvező kamatozású személyi kölcsönt hasonlíthatsz össze a Személyi Kölcsön Kalkulátorral. Ha lecserélnéd a régit, vagy megtaláltad álmaid járgányát, egy olcsó autóhitellel akár már néhány napon belül a volán mögé ülhetsz az Autóhitel Kalkulátor segítségével. Nagyobb terveid vannak és több pénz kell? A lakásvásárlásra fordítható hitelek között hatalmasak az eltérések, ilyenkor érdemes csak igazán összehasonlítani az ajánlatokat! 

A Bank360 és az Mfor összegyűjtötte, hogy melyek február legkedvezőbb hitelei:

Ha jól jönne 1,5 millió forint, a Raiffeisen Bankot érdemes most felkeresni, mivel a személyi kölcsön 30 379 forintos törlesztőrészlet mellett lehet a tiéd 60 hónapos futamidővel. 3 millió forintra lenne szükséged autóvásárláshoz? A CIB Banknál már 60 654 forintos havi törlesztéssel igényelheted jövedelemérkeztetéssel. Az Erste Banknál igényelhető lakáshitellel pedig 10 millió forintot vehetsz fel 20 éves futamidőre havi 54 712 forintos törlesztőrészlettel.

Másfajta kölcsönt keresel? Ez a kalkulátor segíthet megtalálni azt a hitelt, amit keresel.