2015 első negyedéves üzleti jelentése szerint 2014-ben megnyílt a Norbi Update első csehországi, angliai és romániai üzlete is, majd 2015-ben - igaz, már áprilisban és egy félév csúszással - az ausztriai bolt is. Ennek ellenére az első negyedévben a társaság a külföldi bolthálózat forgalma után nem számolt el jutalékot, legalábbis az eredménykimutatás exportértékesítés nettó árbevétel során nulla forintot láthatunk a BÉT honlapjára feltöltött dokumentumban.
Ez azért is furcsa, hiszen a szlovákiai franchise-hálózatot Schóberték immár évekkel ezelőtt értékesítették, tehát onnan folyamatosan származik bevétele a cégnek. Persze az is igaz, hogy 2014-ben sem volt az első negyedévben exportbevétele a cégnek, miközben a teljes évre 160,5 milliót forintot mutattak ki. Tehát könnyen lehet, hogy a jutalékok elszámolása nem folyamatosan, hanem egyszeri nagyobb összegekben érkezik, így az innen befolyó bevételek éves lefutása nem egyenletes.
Az első három hónapban ugyanakkor a külföldi bevételek nélkül is nőni tudott a Norbi Update összbevétele, hiszen a magyar boltok forgalmi jutaléka valamint a Teletál Ételfutár ételkiszállítási jutaléka és az egyéb díjak (jogdíjak, fellépések, szponzorációk, egyszeri franchise díjak) bevétele ha minimálisan is, de meghaladta a 205 millió forintot. Az előző évhez képest ez 4,5 százalékos növekedést jelent.
A Norbi Update által felhasznált anyagok költsége viszont ennél lényegesen nagyobb mértékben nőtt, egészen pontosan megtízszereződött (!), az igénybe vett szolgáltatások értéke pedig 3,1-szeresére ugrott. Főleg ez utóbbinak az "elszállása" okozhat fejtörést a részvényeseknek, hiszen a 138,8 milliós összeg a bevétel kétharmadát elvitte. A jelentés szöveges kiegészítése szerint ezeknek a tételeknek a megugrása jelentős részben marketing költségekre vezethető vissza. 
A folyamatos létszámbővítéssel párhuzamosan szintén több, mint háromszorosára nőttek a személyi jellegű ráfordítások is.
                    A fenti folyamatoknak a következményeként a társaság üzemi eredménye az első három hónapban a tavalyi 119 milliós pluszról 16,5 milliós mínuszba fordult. Ugyan ezen a pénzügyi eredmények valamelyest szépítettek, ennek ellenére az adózott eredmény az idei év első három hónapjában 15,78 millió forintos veszteség lett, miközben 2014-ben ezen időszak alatt 113,5 milliós forint volt a nyereség.
A jelentésnek még további két érdekessége van. Egyrészt a mérleg eszköz oldalán 147,19 millió forint értékben feltűnt immateriális javakra adott előleg, amely a szöveges magyarázat szerint  egy előkészületben lévő franchise kézikönyv előállítására adott előleget takarja. Másrészt pedig a vagyoni  értékű jogok  között  - ahogy Schóbert Norbert ígérte (Schóbert: térítésmentesen vagy jelképes összegért apportáljuk a védjegyeket) - 1 forintos értéken megjelentek a társaságba  apportált  védjegyek is. 
mfor.hu
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                            
                
												
												
												
												
												
												
												
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                
                                                