3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az idei év első negyedévére nulla forint exportárbevétel szerepel a Norbi Update eredménykimutatásában annak ellenére, hogy az elmúlt hónapokban négy országban is megnyitották első boltjukat.

2015 első negyedéves üzleti jelentése szerint 2014-ben megnyílt a Norbi Update első csehországi, angliai és romániai üzlete is, majd 2015-ben - igaz, már áprilisban és egy félév csúszással - az ausztriai bolt is. Ennek ellenére az első negyedévben a társaság a külföldi bolthálózat forgalma után nem számolt el jutalékot, legalábbis az eredménykimutatás exportértékesítés nettó árbevétel során nulla forintot láthatunk a BÉT honlapjára feltöltött dokumentumban.

Ez azért is furcsa, hiszen a szlovákiai franchise-hálózatot Schóberték immár évekkel ezelőtt értékesítették, tehát onnan folyamatosan származik bevétele a cégnek. Persze az is igaz, hogy 2014-ben sem volt az első negyedévben exportbevétele a cégnek, miközben a teljes évre 160,5 milliót forintot mutattak ki. Tehát könnyen lehet, hogy a jutalékok elszámolása nem folyamatosan, hanem egyszeri nagyobb összegekben érkezik, így az innen befolyó bevételek éves lefutása nem egyenletes.

Az első három hónapban ugyanakkor a külföldi bevételek nélkül is nőni tudott a Norbi Update összbevétele, hiszen a magyar boltok forgalmi jutaléka valamint a Teletál Ételfutár ételkiszállítási jutaléka és az egyéb díjak (jogdíjak, fellépések, szponzorációk, egyszeri franchise díjak) bevétele ha minimálisan is, de meghaladta a 205 millió forintot. Az előző évhez képest ez 4,5 százalékos növekedést jelent.

A Norbi Update által felhasznált anyagok költsége viszont ennél lényegesen nagyobb mértékben nőtt, egészen pontosan megtízszereződött (!), az igénybe vett szolgáltatások értéke pedig 3,1-szeresére ugrott. Főleg ez utóbbinak az "elszállása" okozhat fejtörést a részvényeseknek, hiszen a 138,8 milliós összeg a bevétel kétharmadát elvitte. A jelentés szöveges kiegészítése szerint ezeknek a tételeknek a megugrása jelentős részben marketing költségekre vezethető vissza.

A folyamatos létszámbővítéssel párhuzamosan szintén több, mint háromszorosára nőttek a személyi jellegű ráfordítások is.

A fenti folyamatoknak a következményeként a társaság üzemi eredménye az első három hónapban a tavalyi 119 milliós pluszról 16,5 milliós mínuszba fordult. Ugyan ezen a pénzügyi eredmények valamelyest szépítettek, ennek ellenére az adózott eredmény az idei év első három hónapjában 15,78 millió forintos veszteség lett, miközben 2014-ben ezen időszak alatt 113,5 milliós forint volt a nyereség.

A jelentésnek még további két érdekessége van. Egyrészt a mérleg eszköz oldalán 147,19 millió forint értékben feltűnt immateriális javakra adott előleg, amely a szöveges magyarázat szerint  egy előkészületben lévő franchise kézikönyv előállítására adott előleget takarja. Másrészt pedig a vagyoni  értékű jogok  között  - ahogy Schóbert Norbert ígérte (Schóbert: térítésmentesen vagy jelképes összegért apportáljuk a védjegyeket) - 1 forintos értéken megjelentek a társaságba  apportált  védjegyek is. 

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!