2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az összeget éveken keresztül, több részletben folyósítják majd az áldozatok családtagjainak és az érintett közösségeknek.

A Boeing amerikai repülőgépgyár 100 millió dolláros segélyt ajánlott fel szerdán az általa gyártott, 737 MAX 8 típusú gépekkel tavaly októberben és idén márciusban lezuhant áldozatok családjainak. A chicagói székhelyű óriásvállalat közleményt adott ki, amelyben leszögezte, hogy az összeggel - amelyet éveken keresztül, több részletben folyósítanak majd - az áldozatok családtagjainak és az érintett közösségeknek kívánnak segíteni. Az összegeket részben a napi kiadások enyhítésére, részben az érintett közösségek gazdasági fejlesztésére szánják.

"Mi, a Boeingnál végtelenül sajnáljuk a két balesetben tragikusan elveszített életeket, és ez a veszteség az elkövetkező években is elnehezíti szívünket és elménket" - fogalmazott közleményében Dennis Muilenburg, a repülőgépgyár elnök-vezérigazgatója. További részleteket azonban nem közölt a felajánlott segélyekről.

A Boeing ellen jelenleg több mint egytucatnyi per van folyamatban a két baleset miatt. Az indonéziai Lion Air légitársaság repülőgépével tavaly októberben az indonéz partoknál lezuhant utasok családtagjai közvetítő révén próbáltak megegyezni, és amerikai sajtójelentések szerint írásban meg is egyeztek a kártérítésről. Az Ethiopian Airlines idén márciusban Addisz-Abeba közelében lezuhant utasainak családtagjai szintén perelnek.

Az eddigi vizsgálatok azt állapították meg, hogy a Boeing két, 737 MAX 8 típusú gépének szerencsétlenségét a repülőgép emelkedési szögét szabályozó szoftver hibája okozta, amelyről a vállalat vezetőinek is tudniuk kellett, hiszen - mint kiderült - a hibát több pilóta is jelezte. Ugyanakkor felmerült a pilóták továbbképzésének elégtelensége, valamint az amerikai szövetségi légügyi hivatal (FAA) felelőssége is, mivel a vizsgálatok szerint a hivatal nem kellő gondossággal folytatta le a géptípus repülési engedélyének kiadását szolgáló eljárást.

A nemzetközi szakemberek bevonásával indított vizsgálatok még tartanak, a szoftverhibákat ugyan részben kijavították, de a próbarepüléseken további hiányosságokat észleltek. A Boeing egyelőre nem közölt pontos dátumot arról, mikor állíthatók ismét forgalomba a 737 MAX 8-as típusú utasszállító repülőgépek.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!