A fogyasztói elektronika legnagyobb kiállításán a Las Vegas-i CES-en debütált hétfőn a magát a Tesla kihívójának tartó Faraday Future első koncepcióautója. Igaz, az autó nem elsősorban a nagyközönségnek szól, hanem igazi műremek lesz. Az FFZERO1 nevű modell 1000 lóerős lesz, amely nulláról 100-ra 3 másodperc alatt tud majd felgyorsulni. A végsebessége 200 mérföld/óra lesz, amely 320 kilométer/órának felel meg.
Emellett olyan különlegességgel is kecsegtet, mint a négy motor, amely hajtja. Mindezt pedig úgy valósították meg a tervezők, hogy minden kerékre jut majd egy. Az sem lesz mindennapi, hogy az autó képes lesz tanulni, és a vezető stílusát követve támogatni, illetve korrigálni a sofőrt.
Az "1000 lóerős bestia"
A szakértők szerint mindazonáltal az energiatárolás lesz az, amivel a Teslához képest komoly újítást hoz. A Faraday Future az úgynevezett "battery strings" technológiával komoly innovációt hajtott végre. A rendszer lényege, hogy a padlólemezbe süllyesztett akuk soronként alkotnak egy-egy egységet, így a bővítésük, vagy éppen a cseréjük is jóval egyszerűbb, mint a most piacon lévő modellek esetében.
Noha a cég még csak egy bemutató darabnál tart, és nem tudni mikor jelenik meg az első jármű a kereskedelmi forgalomban, a vállalat vezetői azt hangsúlyozták, hogy többféle modellel fognak piacra lépni. A nagy gyártókhoz hasonlóan variálható modellekben gondolkoznak, amelyek azonos alapokra (alvázra) épülhetnek. Azt is bejelentették, hogy a Faraday Future crossovert és kompakt városi autót is szeretnének gyártani.
A Faraday Future nem titkolt célja, hogy a Tesla babérjaira törjön, más kérdés, hogy a nagy vetélytárs immár ipari méretekben termel, és termékpalettája van. Az is igaz,, hogy míg a Teslának hosszú évekbe telt, addig a feltörekvő vetélytársnak csupán másfél évbe az első kocsi megalkotása. A népes mérnöki gárda jóvoltából már most 750 embert foglalkoztat a Faraday Futures, a létszám ugyanakkor hamarosan jelentősen bővülhet. A vállalat 900 hektáros gyár megépítését tervezi Las Vegas mellett, ahol 4500 ember fog majd dolgozni.
A Tesla még köszöni, jól van
mfor.hu