4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A következő években folytatódik a közúti tömegközlekedés fejlesztése, a korábbi Volán társaságok integrációjából alakult regionális közlekedési központok mintegy 1000 új autóbusz beszerzését tervezik, a már eddig megvett 600 új busz mellé - mondta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára pénteken Budapesten sajtótájékoztatón.

Becsey Zsolt kiemelte: a helyközi közösségi közlekedésben a szolgáltatások fejlesztése, az új buszok beszerzése azért is különösen fontos, mert mintegy másfél év múlva lejárnak a helyközi autóbusz közlekedés közszolgáltatási szerződései, 2017 január elsejével az uniós elvárások alapján Magyarországon is megkezdődik a távolsági tömegközlekedés liberalizációja. Így az állami tulajdonú Volánok versenytársakat kaphatnak, az állam addig is a szolgáltatások javításával igyekszik versenyképessé tenni ezeket a cégeket - mondta.

Becsey Zsolt elmondta: a kormány kiemelt célja, hogy a szolgáltatások színvonalát jelentősen javítsa a közösségi közlekedésben, és az utasok kényelme és biztonsága érdekében megújítsa a busztársaságok járműflottáját. Ezekkel a célokkal összhangban 2010 és 2015 között 600 új autóbusszal korszerűsítették a Volán-társaságok flottáját - tette hozzá.

Kiemelte: az elmúlt öt év alatt az új buszok megvásárlásán kívül a Regionális Operatív Program forrásaiból az úgynevezett fedélzeti szolgáltatásokat is javították, megújították. Így új jegykiadó gépeket helyeztek el a helyközi közlekedésben használt autóbuszokra, a Volánok szolgáltatási területén korszerű, GPS alapú járműkövetési, illetve utastájékoztatási rendszert alakítottak ki, egyes járatokon, elsősorban a fiatal utazóközönség igényeinek kielégítésére díjmentesen érhető el a wifi-szolgáltatás, illetve légkondicionált buszokat is vettek - sorolta az eredményeket a helyettes államtitkár.

Fontos lépésnek nevezte, hogy idén januárban lezárult a Volán-társaságok regionális átalakítása, a 24 korábbi, alapvetően megyei szinten működő Volán társaságból hét regionális közlekedési központot alakítottak ki, amelyek így nemcsak hatékonyabban, hanem szervezettebben is tudnak működni. A folyamat eredményeként napjainkban már a regionális közlekedési központok látják el a közszolgáltatási feladatokat - fűzte hozzá.

Becsey Zsolt arról is szólt, hogy a vidéki tömegközlekedés fejlesztése, javítása érdekében számos autóbuszállomást, autóbusz-pályaudvart is korszerűsítettek. Közülük a kazincbarcikai, illetve a karcagi autóbuszállomások felújítását, épületrekonstrukcióját emelte ki a helyettes államtitkár. Rámutatott: a regionális közlekedési központok kialakításával egyes párhuzamos vezetői szinteket megszüntettek, a vezetői pozíciók száma csökkent, ez is erősítette a hatékonyabb irányítást.

Kérdésekre válaszolva Becsey Zsolt elmondta, hogy a közúti tömegközlekedés továbbfejlesztésére több koncepciót is kialakítottak, közülük csak az egyik lehetséges változat az az irány, amelyről a Miniszterelnökséget vezető miniszter beszélt múlt heti sajtótájékoztatóján. Lázár János akkor felvetette a MÁV és a Volán-társaságok összevonásának lehetőségét, mint egy, a kormányzat előtt fekvő, a tömegközlekedés korszerűsítésére vonatkozó koncepciót.

Becsey Zsolt elmondta: több variációt, fejlesztési irányt is megvizsgálnak, a lényeg a hatékonyság növelése, a szolgáltatások korszerűsítése lesz, a továbbfejlesztésre ősszel lehet majd döntés. A buszbeszerzések költségeire vonatkozó kérdésre elmondta: egy korszerű busz 25-30 millió forintba kerül, az új csuklós változatokat 50 millió forint körüli összegért lehet megvásárolni. Egy másik kérdésre elmondta: a Volánoknál inkább munkaerő gondok vannak, mintegy 600 új munkába álló buszsofőrre lenne szükség.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!