A GVH közleménye szerint a Tesco irreálisan alacsony indulókészlettel készült fel a tavaly január 19. és február 1. közötti akciójára. Ezen túl egy ruházati termék a meghirdetett árnál drágábban volt elérhető áruházaiban.
A Tesco a leárazásra akciós újságjában hívta fel a vásárlók figyelmét. A GVH vizsgálata azonban megállapította, hogy az akciós katalógusában meghirdetett 512 MB-os MP3/WMA-lejátszó és egy digitális fényképezőgép az adott akciós időszak elején nem volt megvásárolható egyes áruházaiban. Megállapították azt is, hogy a ruházati termékekre vonatkozó végső kiárusítás részeként egyes - az akciós újságban kiemelten hirdetett - termékek az adott akciós időszak elején egyáltalán nem voltak elérhetőek egyes áruházaiban.
A fogyasztók megtévesztése miatt a Tesco Global Áruházak Zrt.-re 100 millió forint bírságot rótt ki a GVH. A bírság összegének megállapításakor a közlemény szerint súlyosító körülményként vették figyelembe, hogy a hipermarketlánc az elmúlt öt évben többször is elkövetett hasonló jogsértést. Enyhítő körülménynek bizonyult ugyanakkor, hogy a Tesco komoly intézkedéseket tett a jogsértő helyzet mielőbbi felszámolása érdekében.
A versenyjog által nem tiltott az akciók megtartása és az ezekről való tájékoztatás. Az akció, illetve az erről tájékoztatást adó reklámújságok esetében ugyanakkor elvárt, hogy a fogyasztó pontos képet tudjon alkotni az akció mibenlétéről, az akcióban való részvétel esetleges feltételeiről, az akcióban résztvevő termékekről vagy az újságban egyébként reklámozott termékekről - áll a GVH közleményében.