Már csak 14 nap van hátra a vizes világbajnokság kezdetéig, melynek költségvetése az eredetileg beharangozott összegnek a sokszorosába került és már lassan 104 milliárd forintnyi közpénzt csatornáztunk bele. A költekezésnek azonban még mindig nincs vége, hiszen a közbeszerzési hatóság oldalán rábukkantunk egy újabb dokumentumcsomagra, amit június 29-én küldött el a szervezőcég, a Bp2017 Kft. a hatóságnak. A papírok alapján július 4-ig várják azon cégeket, akik közül valakivel szerződést köthetnek "eszközök és alkalmazások, -valamint üzemeltetési és támogatási szolgáltatások beszerzése a vizes VB szervezői, akkreditáltjai és önkéntesei részére" tárgyban.
A viszonylag homályos megfogalmazás viszonylag egyszerű dolgot takar: a vizes vb-n résztvevő szervezőket, akkreditáltakat és önkéntéseket el kell látni mindenféle kütyüvel a sikeres és zökkenőmentes lebonyolítás érdekében. A műszaki leírás alapján sok más dolog mellett beszerzésre kerül:
- 1041 okostelefon, ebből 143-at a FINA-küldöttség részére osztanak ki, a többi az akkreditáltak munkáját segíti,
- 650 laptopot, notebookot is vesznek, amiből 491 kerül az akkreditáltakhoz, a többi a FINA-küldöttség tagjaihoz,
- vesznek még 162 MS Office szoftvercsomagot,
- 259 vezetékmentes egeret és billentyűzetet,
- 247 pen drive-ot,
- 920 darab por- és ütésálló tokot és képernyővédő fóliát,
- 33 laminálógépet,
- 177 tabletet is beszereznek marketing, prezentációs és vendégirányítási feladatokra,
- 261 nyomtató is kell,
- valamint 311 darab tévékészülék a sok monitor és projektor mellé.
Persze a szükséges hosszabbítókat, állványokat, nyomtatópapírokat, kábeleket is ezen eljárás keretén belül kívánja megvenni a Bp2017.
Hogy mindez mennyibe kerülhet, arra legkorábban majd csak az ajánlatok bontása után derülhet fény, viszont az eszközök mellé különféle alkalmazásokat is meg kell még venni.
A dokumentum szerint a "megrendelő a FINA rendezvények informatikai és telekommunikációs szolgáltatásai kapcsán felmerülő kérdések kezelésére hibajegy kezelő alkalmazás létrehozását kívánja meg". Mellette egy önkéntes irányító webportál kialakítására és egy, a logisztikai támogatást biztosító szoftverre is szükség lesz. Előbbi az önkéntesek munkavégzésének koordinálásában lesz a szervezők segítségére, a logisztikai támogatást biztosító szoftver pedig a több ezer akkreditáltat szállító gépjármű mozgatásának megfelelő koordinációjáért felel majd.
"Az ezt támogató alkalmazásnak képesnek kell lennie arra, hogy a rendező szervezet összes személyszállítási tevékenységet végző eszközét és emberi erőforrását, mozgásukat, beosztásukat nyilvántartsa, illetve az alkalmazáson keresztül a készenlétben lévő sofőrök számára mobilkommunikációs eszközökön keresztül utasításokat adjon a következő szállításról, beosztásról" - olvasható a műszaki leírásban.
És, ha mindez még nem lenne elég, akkor a nyertes ajánlattevő feladata lesz a call center szolgáltatás kiépítése és üzemeltetése is, mellyel kapcsolatban a kétnyelvű operáció alapkövetelmény lesz. A zökkenőmentes lebonyolításhoz szükség lesz HelpDesk szolgáltatásra is, sőt a nyertes ajánlattevőnek még a vizes vb kezdete előtt az üzemeltetési oktatásokat is le kell bonyolítani. Ennek során meg kell tanítani a "HelpDesk incidens kezelő eszköz VVB-re kifejlesztett verziójának" használatát, az IT infrastruktúra, nyomtatási rendszereket kezelését és "ügyfélszolgálati traininget" is tartani kell.
Mindezzel kapcsolatban csak annyi a kérdésünk: ha július 4-ig várják az ajánlatokat, a vizes VB pedig 14-én kezdődik, akkor hogy fog mindez 10 napba beleférni?
Székely Sarolta
mfor.hu