2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Összesen 10 milliárd forintos beruházás keretében nyolc éves projekt keretében létesül Debrecenben elektromos hajtásláncot gyártó üzem. A beruházásnak köszönhetően 1000-1500 embernek ad majd munkát az új gyár.

Három ütemben, nyolcéves fejlesztési program keretében mintegy 10 milliárd forintos beruházással elektromos hajtáslánc-gyártó üzemet épít Debrecenben az Inter Tan-Ker (ITK) Holding Zrt. leányvállalata, az Inter Traction Electrics Kft.; a beruházás első ütemének alapkövét Kósa Lajos (Fidesz) Debrecen polgármestere és Kossa György, az ITK Zrt. vezérigazgatója helyezte el.

Kossa György tájékoztatása szerint a beruházás első ütemének elkészültével 100-150 embernek, teljes befejezésekor 1000-1500 dolgozónak adnak majd munkát. Az első időszakban évente 200, az ITK által kifejlesztett elektromos hajtásláncot gyártanak évente mintegy 10 milliárd forint értékben. A gyártást az évi ezer darabig tudják növelni - tette hozzá Kossa György az MTI érdeklődésére.

A vezérigazgató elmondta: a lítiumion akkumulátorral és szinkronmotorral szerelt hajtásláncok iránt máris nagy az európai és az észak-amerikai érdeklődés, de reményét fejezte ki, hogy a korszerű energiatakarékos és környezetkímélő megoldás a hazai városi járműgyártás fellendülését is ösztönözni fogja.

Kósa Lajos az ünnepségen szólt arról, hogy a debreceni közösségi közlekedési modell országosan is példaértékű lehet: a helyi közlekedési cég csak szervezi a szolgáltatást, de nem tulajdonolja a buszokat. A buszokat az ITK, mint a Cívisbusz közlekedési holding tagja működteti, ez a megoldás segítheti a hazai ipar fejlesztését.

"Ahogy jelenleg a BKV és a Volán működik, az nem segíti a hazai buszgyártást" - mondta a polgármester, megjegyezve: ma a magyarországi közösségi közlekedés rossz szerkezeti rendszerben működik. Debrecen szeretné az agglomerációban egy holdingba összehozni a Volánt és a helyi közlekedési céget - tette hozzá. Kósa Lajos utalt Budapestre és agglomerációjára, mondván: "tévedés nem összehangolni a BKV-t, a Volánt és az elővárosi közlekedést".

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!