Medveczki Erika, a cég marketing kommunikációs vezetője az MTI-nek elmondta: az elmúlt évben a kereskedők összesen 150 ezer készüléket adtak el a magyar piacon, ahol a várakozások és előrejelzések szerint az idén is legalább 10 százalékkal nő a kereslet a beépíthető termékek iránt. Hozzátette: a kereslet növekedése azért is mondható stabilnak, mivel az átlagárak nemigen nőnek, miközben például az új lakásba vagy házba költöző, kevésbé ár-érzékeny vevők száma nem csökken.
A legkeresettebb termékek közé évek óta a sütők, a páraelszívók, és a főzőlapok tartoznak, amelyek az eladott berendezések 70 százalékát teszik ki. Az Electrolux tapasztalatai szerint Magyarországon az eladott gépeknek csupán a 10 százaléka beépíthető, miközben a fejlett országokban ez az arány eléri az 50 százalékot. Ugyanakkor a magyar piacon a beépíthető készülékek iránt akkor is nő a kereslet, ha a háztartási gépek eladása stagnál. Ennek köszönhetően a piac a tavalyi évben már elérte a 10,8 milliárd forintos szintet.
Medveczki Erika elmondta: a magyar piacon a beépíthető termékek forgalmazását a konyhastúdiók kezdték el, ma viszont már nagyon sok készülékforgalmazó is beszállt az eladásokba.