Persze, hogy sikeres évet zárt Habony Árpád médiacége, a Lokál napilapot, a lokal.hu-t és a 888.hu-t kiadó Modern Media Group Befektetési és Vagyonkezelő Zrt.. A 2017-es üzleti évről szóló beszámoló látványos bővülést mutat: egyrészt felvettek nyolc embert, így három év alatt 37-ről 62 fősre nőtt a dolgozói létszám. A munkásokat meg is tudták becsülni anyagilag: a személyi jellegű ráfordítások 355 millióról 427 millióra nőttek, ezen belül a bérköltség 282 millióról 341 millióra, így a tavalyelőtti 436 ezer forintos átlagifizetés tavaly 458 ezresre nőtt.
Anyagjellegű ráfordításokban 1,38 milliárdról 1,9 milliárdra nőttek, a tárgyi eszközeiket viszont közben leépítették: azoknak 20,8 millió helyett már csak 14,2 millió forint az értékük, az ingatlanjaik értéke 6 millióról 4,4 millióra csökkent, a gép- és járműpark 11,7 milliósról 6,9 milliósra olvadt, az egyéb berendezések pedig a 2016-os 3 millió helyett már csak 2,6 milliót érnek.
A bankbetétek értéke bezzeg megugrott 170 millióról 522 millióra, a saját tőke 385 millióról 1 milliárdra szökött fel,
az adózott eredmény pedig 54 millióról 683 millióra.A nyereséget osztalékként egy az egyben ki is vették a cégből.
A hazai bő esztendő valószínűleg nagymértékben köszönhető az állami hirdetéseknek, hiszen a kék alapszínű, EU-t, ENSZ-t és legfőképpen Soros Györgyöt gyalázó kampányokkal, a nemzeti konzultációhoz kapcsolódó hirdetésekkel és a vizes vébé reklámjaival erősen megtömték a cég kiadványait.
A nem Habony tulajdonában álló, viszont Habony-közeli médiacégek közül az ország óriásbulvárlapját kiadó Ripost Média Szolgáltató és Kommunikációs Kft. is szépen muzsikált. A személyi bővülés náluk mindennél látványosabb: a 2015-ös 14 fő, majd a 2016-os 34 fő után tavaly még jobban megugrott a létszám, egészen 74 főre. Erre valószínűleg azért volt szükség, mert a nyomtatott Ripost 2016 végén indult el, és kellett rá egy rakás ember. A személyi jellegű ráfordítások 231 millióról 477 millióra nőttek, ezen belül a bérköltség 172 millióról 387 millióra ugrott, így a két évvel ezelőtti 421 ezer forintos átlagfizu tavaly 436 ezerre nőtt.
A saját tőke kövér triplázással 100 millióról 309 millióra nőtt. Keményen kellett szórni a pénzt, anyagjellegű ráfordításokban 620 millió -> 2,2 milliárd lett a mérleg. Ez viszont minden fillért megért,
az értékesítés nettó árbevétele szűk egymillióról 3 milliárdra ugrott,
az adózott eredmény meg 58 millióról 208 millióra.
A másik habonyközeli médiacég, a Ridikül Magazin Kft. már nem zárt ilyen sikeres évet. Mondjuk létszámban tripláztak, csakhogy náluk eddig összesen 1 ember dolgozott, szóval most lettek hárman. De hogy örülhetett az új társaknak szegény egyke dolgozó! Már nem csak azért, mert így nem kell egyedül unatkoznia, hanem azért is, mert két éve még 129 ezer forintos fizuval szúrták ki a szemét, tavaly viszont már 239 ezer volt az átlagfizetés a cégnél. Remélhetőleg az emelésből részesült is a régi motoros, és nem az történt, hogy minden plusz az újak zsebébe csusszant. Összességében a személyi jellegű ráfordítások amúgy 2 millióról 10 millióra nőttek.
Az anyagjellegű ráfordítások 156 millióról 105 millióra csökkentek, és hát eléggé bukás volt az év:
- az értékesítés nettó árbevétele 226 millióról 129 millióra esett vissza,
- az adózott eredmény pedig 57 millióról 8 millióra zuhant
Érdekesség: a cég tavaly és idén is feltüntetett egyéb bevételt - ami 2016-ban és 2017-ben is egyezer forint volt.