A gyorsított tárgyalásos eljárás indokolásában az szerepel, hogy a MÁV adósságkonszolidációja 2011. szeptember 30-i időpontban "már nem lehetséges", és ez likviditási gondot okoz a társaságnál maradó adósságállomány esedékessé váló adósságszolgálatának teljesítése miatt".
A hirdetmény utal arra, hogy a kormány a Széll Kálmán Tervben és a Konvergencia Programban, valamint a 2011 augusztusi kormányhatározatban eldöntötte, hogy legfeljebb 300 milliárd forint összegben átvállalja a MÁV csoport adósságait. Az ajánlatkérő idei üzleti, gazdálkodási és finanszírozási terveit ezzel összhangban alakította ki, s a napokban vált nyilvánvalóvá, hogy az adósságkonszolidáció a tervezett összegben és időpontban nem lehetséges. A társaság meglévő forrásai nem elegendőek a tervezettől lényegesen eltérő finanszírozási helyzet kezelésére, ezért indít a MÁV gyorsított tárgyalásos közbeszerzési eljárást a hitelfelvételre.
Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a hvg.hu internetes portálnak arra a felvetésére, hogy a MÁV adósságrendezésének jogszabályi feltételeit a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium nem készítette el, és a 300 milliárd forintos adósság rendezéséről a jövő évi költségvetési terv sem szól egy szót sem, egy október elején adott interjúban úgy válaszolt: "ma is abban bízom, hogy a konszolidáció mégis meg fog történni".
Az adósság rendezésével a vállalatcsoport folyó működési költségei közül kikerülne az évi 40-45 milliárdos törlesztő- és 15-20 milliárdos kamatkiadás - fűzte hozzá Szarvas Ferenc a hvg.hu internetes portálnak adott interjúban.
MTI