2p

A globális reklámpiac 6 százalékkal fog növekedni jövőre.

Jövőre 592,4 milliárd dollárosra (147 billió forint) nő majd a globális reklámpiac, ami 6 százalékkal haladja meg az idei évit – írja az eMarketer.

Nem meglepő módon messze a legtöbb pénzt ez Egyesült Államokban költik majd hirdetésekre 2015-ben, a globális mennyiség 32 százalékát (ebben valamennyi forma benne van, ideértve a digitális és mobil reklámokat is). Őt követi Kína, Japán, Németország és Nagy-Britannia. Ez utóbbi ugyanakkor csak a digitális és a mobilpiacot nézve harmadik helyen áll, jelezve, hogy a szigetország előrébb jár az újabb hirdetési formák részarányát tekintve.


Az USA költése nem mellesleg nagyobb, mint az őt követő négy országé együttvéve és az eMarketer előrejelzése szerint 2018-ban is hasonló részarányt hasít majd ki az USA a globális piacból, mint most. Nagy-Britannia pedig nem sokáig élvezheti helyét a top 5-ben, 2018-ra ugyanis Brazília mind őket, mind pedig a németeket megelőzi majd.

A globális reklámpiac „motorja” természetesen a mobilhirdetések növekedése lesz. A jövőre becsült 64,3 milliárd dolláros piac, amely 60 százalékkal több, mint az idei, 2018-ra 158,6 milliárdra emelkedik, részaránya pedig 22,3 százalék lesz a teljes reklámpiacon belül. Ha pedig leszűkítjük a digitális hirdetésekre, akkor pár éven belül minden második dollárt mobilreklámokra fordítanak majd.

A növekedést a kínai piac robbanása is katalizálja, ahol a mobil hirdetési piac 2014-ben 600 százalékkal (!) nőtt tavalyhoz képest, jövőre pedig duplázódni látszik majd.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!