Jövőre 592,4 milliárd dollárosra (147 billió forint) nő majd a globális reklámpiac, ami 6 százalékkal haladja meg az idei évit – írja az eMarketer.
Nem meglepő módon messze a legtöbb pénzt ez Egyesült Államokban költik majd hirdetésekre 2015-ben, a globális mennyiség 32 százalékát (ebben valamennyi forma benne van, ideértve a digitális és mobil reklámokat is). Őt követi Kína, Japán, Németország és Nagy-Britannia. Ez utóbbi ugyanakkor csak a digitális és a mobilpiacot nézve harmadik helyen áll, jelezve, hogy a szigetország előrébb jár az újabb hirdetési formák részarányát tekintve.
Az USA költése nem mellesleg nagyobb, mint az őt követő négy országé együttvéve és az eMarketer előrejelzése szerint 2018-ban is hasonló részarányt hasít majd ki az USA a globális piacból, mint most. Nagy-Britannia pedig nem sokáig élvezheti helyét a top 5-ben, 2018-ra ugyanis Brazília mind őket, mind pedig a németeket megelőzi majd.
A globális reklámpiac „motorja” természetesen a mobilhirdetések növekedése lesz. A jövőre becsült 64,3 milliárd dolláros piac, amely 60 százalékkal több, mint az idei, 2018-ra 158,6 milliárdra emelkedik, részaránya pedig 22,3 százalék lesz a teljes reklámpiacon belül. Ha pedig leszűkítjük a digitális hirdetésekre, akkor pár éven belül minden második dollárt mobilreklámokra fordítanak majd.
A növekedést a kínai piac robbanása is katalizálja, ahol a mobil hirdetési piac 2014-ben 600 százalékkal (!) nőtt tavalyhoz képest, jövőre pedig duplázódni látszik majd.
mfor.hu