A GVH az eljárást azért indította meg, mert az ECC reklámjaiban azt a látszatot keltette, mintha ügyfeleik számára hitelt, illetve kölcsönt folyósítana, és az igényelt összeghez azonnal hozzá lehet jutni, ez azonban nem így van.
A közlemény szerint ezt a megállapítást az is alátámasztja, hogy sok ügyfél él a három napon belüli elállási vagy felmondási jogával, illetve a fogyasztói csoportokból egyéb módon kilépő, szerződést bontó ügyfelek száma és aránya is magas.
A bírság összegét növelte, hogy a vállalkozás korábban már többször, hosszú időn keresztül tanúsított jogsértő magatartást, a GVH korábban két ízben is folytatott eljárást az ECC Kft. ellen, ezek során összesen 22,5 millió forint bírságot rótt ki a vállalkozásra.
A GVH felhívja a figyelmet, hogy a fogyasztói csoport sajátos, összetett előtakarékossági konstrukció, amely a részletre történő vásárlás elemeit kombinálja a vásárlói jog megszerzésével. A fogyasztói csoport létrehozásának a célja, hogy a csoport egyes tagjai a meghatározott áruk tulajdonjogát a csoport segítségével szerezzék meg.
A konstrukció fontos eleme, hogy a fogyasztói csoportokat szervező vállalkozás a szolgáltatáshoz fedezettel nem rendelkezik, így a kedvezményezettek a tagok havi befizetéseiből jutnak a kiszemelt áruhoz. A fogyasztói csoportok szervezőinek célcsoportja elsődlegesen az a fogyasztói réteg, amely valamilyen objektív oknál fogva nem tud banki hitelt vagy egyéb pénzügyi terméket igénybe venni - áll a közleményben.