A japán cég részesedése az ügylet révén mintegy 40 százalékra nő az orosz piacon.
A Japan Tobacco azzal számol, hogy az ügyletet a harmadik negyedév elején zárhatják le. A Japan Tobacco tavaly mintegy 2 milliárd dollárt költött Ázsiában akvizíciókra és idén is több felvásárlást tervez, hogy ellensúlyozza eladásainak a csökkenését Japánban.
Az 1898-ban alapított japán cég 1985-ig állami tulajdonban volt, majd részvénytársasággá alakították. A vállalat többségi, 50,01 százaléka a japán pénzügyminisztériumé.
A cég termékeit a világ 120 országában értékesítik, olyan márkák tulajdonosa, mint például a Winston és a Camel. A Japan Tobacco 1992-ben lépett be az orosz piacra, ahol eddig 1,9 milliárd dollár befektetés hajtott végre.
Az 1857-ben alapított Donskoy Tabak a negyedik legnagyobb orosz dohányipari cég, piaci részesedése Oroszországban mintegy 9,4 százalék. Az évi 45 milliárd szál cigarettát gyártó cég termékei a világ 31 országába jutnak el.