3p

Kézzel és géppel is mérték a bringaforgalmat az országban, és kiderült, hogy európai vinyolatban nagyon sokan tekernek Magyarországon, így különösen indokolt a bicajút-fejlesztés.

Kerékpárutak fejlesztésére 150 milliárd forint jut a következendő 4 évben - közölte az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos szerdán Budapesten, sajtótájékoztatón. Révész Máriusz hatalmasnak nevezte az összeget, azonban felhívta arra a figyelmet, nem mindegy, hogyan költik el a pénzt.

Korábban a vidéki kerékpározásról mindössze annyi adat volt, amennyit a kiskörei gátőrök striguláztak, ezért az Innovációs és Technológiai Minisztériummal együttműködve elrendeltek egy nagy kézi forgalomszámlálást a biciklistákról, valamint 19 helyen gépi berendezést telepítettek - mondta.

Lázár János is nyeregbe pattan olykor. (Fotó: Facebook)
Lázár János is nyeregbe pattan olykor. (Fotó: Facebook)

Az eredmények azt mutatják, hogy Magyarországon európai összehasonlításban nagyon sokan bringáznak, ugyanakkor az egyes megyékben akár négyszeres is lehet az eltérés a kerékpárosok számában. A kormánybiztos elmondta, hogy a gépi mérést magyar cég végzi, és jövőre további 32 berendezést telepítenének.

Szilvai József Attila, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatója közölte, hogy 4275 mérési óra alatt 202 539 bringás áthaladását jegyezték fel.

A rendezvény sajtóanyagában azt írták, hogy több év után az idén országosan 95 helyszínen volt kézi és gépi forgalomszámlálás. A mérés célja, hogy a Magyar Közút Nonprofit Zrt. hatékonyabban, az igényeket jobban kiszolgálva üzemeltesse a csaknem 1000 kilométernyi külterületi bringautat - emelték ki.

Felidézték, hogy a társaság tavasztól folyamatosan vehette át a főutakkal párhuzamos lakott területen kívüli és az országos törzshálózat részét képező lakott területen kívüli kerékpárforgalmi létesítmények karbantartási feladatait.

Az idén országosan több mint 2 milliárd forintot fordíthatnak az üzemeltetésre, jövőre  ugyanennyi forrás áll rendelkezésre. A nagyobb volumenű felújítási projektek már az ősszel elindultak, és jövő tavasszal folytatódnak - közölték.

Az idei mérés során a legtöbb kerékpárost Békéscsabán számlálták, ahol három nap alatt 15 442 biciklista haladt át az ellenőrzőponton. Az egy napon rögzített legmagasabb forgalom szintén ehhez a városhoz kötődik: egy nyári hétköznapon 6031 bringást jegyeztek fel.

A legutóbbi, 2015-ös országos felméréshez képest nőtt a kerékpáros turizmus a turisztikai szempontból jelentős nyári hétvégék arányának emelkedésével, és annak köszönhetően, hogy az elmúlt időszakban több túraútvonalat is kijelöltek a biciklistáknak, például Fertőd-Keszthely vagy Eger-Mezőkövesd-Poroszló között.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. szándéka egy olyan mérőhálózat kialakítása, melynek segítségével egyre jobban feltérképezhető a kerékpárosok forgalma. Ennek érdekében évente szeretnék megismételni a kézi számlálást, valamint további 32 gépi mérőeszköz beszerzését indították el. A gépi mérés megkülönbözteti a haladási irányokat és a kerékpárosokat a gyalogosoktól, valamint az időjárási adatokat is tárolja. Az eszközök egész évben, a nap 24 órájában működnek, napelemmel, akkumulátoros energiatárolással a folyamatos üzemeléshez. A már meglévő számlálók a Magyar Közút Nonprofit Zrt. tulajdonát képezik, a 19 eszköz mintegy 15 millió forintba került.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!