Tasó László, a Nyíradonyi Járásban kialakított új autóbusz körjáratok indítását bejelentő tájékoztatón elmondta: 2016 január elsejéig, amikor megnyílnak a nemzetközi piacok, a Volán vállalatoknak 800-1000 új autóbuszt kell beszerezniük annak érdekében, hogy versenyképesek legyenek. Most 14 év a Volán-buszok átlagéletkora - tette hozzá.
Tasó László prioritásnak nevezte a vasút fejlesztését, de hangsúlyozta: a vasúti korszerűsítések után is az autóbuszok adják majd a közösségi közlekedési szolgáltatások 75-80 százalékát. Az államtitkár szerint a fejlesztés komplex kérdés: a jó buszoknak jó utak kellenek, a jó utakon pedig jó buszoknak kell közlekedniük, csak így biztosítható a versenyképes szolgáltatás.
Tasó László beszámolt arról is, hogy az egész országban jól megközelíthetővé kell tenni a járásközpontokat, amelyeket nagy számban keresnek fel a környező települések lakói. Elsőként a Nyíradonyi Járásban valósult meg a fejlesztés, ahol két új járat indításával teszi könnyebbé december 14-től a Hajdú Volán Zrt. a járási székhely megközelítését.
Sárközi György, az Észak-magyarországi Közlekedési Központ és a Hajdú Volán vezérigazgatója bejelentette: a kisebbik körön napi négy járat, Debrecenből indulva Vámospércs, Nyírmártonfalva, Nyíracsád érintésével közlekedik Nyíradonyba, és onnan Hajdúsámsonon át tér vissza Debrecenbe.
A nagyobbik körön hét új járat, Debrecenből indulva Vámospércsen át Nyírábrány, Fülöp, Penészlek, Nyírlugos, Nyírbéltek érintésével szállítja az utasokat Nyíradonyba, ahol csatlakozást biztosít a Hajdúsámsonon át Debrecenbe közlekedő járatokra - ismertette a részleteket a vezérigazgató.
Sárközi György az MTI érdeklődésére elmondta azt is, hogy 2015 január elsejével jönnek létre a regionális Volán vállalatok, három a Dunán-innen, három a Dunántúlon. Észak-Magyarország térségében a Hajdú, a Borsod és a Szabolcs Volán összevonásával alakul meg a térségi szolgáltató - tette hozzá, megjegyezve: az új szervezetekkel javul a hazai közlekedési cégek - így a Volán vállalatok, a Budapesti Közlekedési Központ és a vasúttársaság - együttműködési képessége.
MTI