A társaság szerdán nyitotta meg első nagy alapterületű üzletét a fővárosban, a Gyömrői úton épült strip mallban. Az Euronics Budapesten eddig két kisebb bolttal képviseltette magát, jövőre azonban már nyolctagúra kívánják bővíteni a fővárosi hálózatot - mondta el a Napi Gazdaság kérdésére Rohrböck András vezérigazgató.
Az Euronicsot két magyar tulajdonban levő, műszaki szakboltokat működtető cég hozta létre 2001-ben, a Bravotech és a Vöröskő. Az áruházak beszerzéseit és marketingjét az Euronics logója alatt egyesítették, majd csatlakoztak a nemzetközi Euronics beszerzési társasághoz, amely Európában és Ausztráliában összesen 5,5 ezer tagot számlál és 9 ezer szaküzletet működtet. A magyar vállalatnak jelenleg 138 üzlete van, ezek forgalma idén eléri az 55 milliárd forintot.
A hálózatnak eddig a fővárosi jelenlét hiányzott, ami kiegyensúlyozottabb forgalmat jelenthet a láncnak. Vidéken ugyanis elsősorban a háztartási gépeket keresik és a hagyományos szórakoztató elektronikát, míg a fővárosban a nagyobb hasznot hozó újdonságok is jól fogynak - írja a Napi Gazdaság.
Kapcsolódó anyagok:
Sláger lesz a kütyü karácsonykor
A Saturn vetélytársai is terjeszkednek a hazai piacon
3 millió forint GVH-bírság a Euronicsnek