3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A 90-es évek közepe táján még szentségtörésnek számított volna egy Mercedes, egy BMW, vagy pláne egy Porsche terepjáró, mára azonban ezek az inkább szabadidő kocsik az utcakép részei a világ szerencsésebbik felén.

A sport utility vehicle, vagyis SUV kategória megjelenését az európai piacon a 90-es évek végére datálhatjuk, első képviselőjük a Mercedes-Benz ML volt. Mindez egy olyan időben, amikor a német prémiumkategóriás autók sokak szemében egyet jelentettek a hatalmas sedanokkal. A batár terepjáró mégis sikeres lett, ez pedig elgondolkoztatta nagy riválisát a BMW-t. Szűk két évre rá meg is jelent hasonló méretű kocsijával, az X5-el.

Az autó nem meglepő módon szintén kelendő lett, a 2006-os modellváltásig 620 ezer darabot értékesítettek világszerte. A 4,6 méter hosszú kocsi kezdetben két erőforrással, egy 231 lóerős benzines és egy 184 lóerős dízellel érkezett, később pedig megjelent 347 és egy 360 lovas benzines erőforrás is, utóbbi már a modellfrissítéssel.

Nézze meg az "X" betűs BMW-ket! Kattintásra galéria nyílik!

A BMW az X5 sikerét próbálta megismételni egy kategóriával lejjebb is, mikor 2003-ban piacra dobta az X3-ast, mint az alsó-közép kategória szabadidőautóját. A kistestvér első generációjából 2010-ig 615 ezer kelt el.

2006-ban érkezett el az idő az akkor már igencsak koros X5 cseréjére. Ekkor egyébként a rivális Audi is belépett a piacra a hatalmas 7 üléses Q7-el. A BMW persze igyekezett felnőni a riválisához, így az utód 19 centivel hosszabb, és 6-tal szélesebb lett, hogy elférjen egy harmadik üléssor is a csomagtérben. Ez volt az első terepjáró, amelynek a nevéhez a cég hozzácsapta az M betűt ráadásul nem csak benzines, de dízel erőforrással is 381 lóerővel.  A tavalyi modellváltásig 730 ezer X5 kelt el a generációból.

2008-ban a második X5 alapjaira készült el az egyik legvitatottabb formájú kocsi, az X6, egy SUV és egy sportkocsi szerelemgyereke. A batár inkább számított önkifejezési eszköznek, mint jól pakolható családi kocsinak, ennek ellenére az első generációból 260 ezer fogyott, az utódját pedig idén mutatták be, az értékesítés pedig majd az év végén kezdődik.

A cég 2009-ben döntötte el, hogy még egy kategóriával lejjebb lép a SUV piacon és az alsó-közép szegmensben is indít egy modellt X1 néven. A terepjárónak már végképp nem igazán nevezhető kocsi láthatóan a motorválasztékkal is próbált a kevésbé méregdrága ligában indulni, lévén az alapmotor 116 lóerős. Ennek ellenére 300 ezret el tudtak adni belőle, és még mindig az első generációval van jelen a kínálatban.

Természetesen nem felejtették el a nagytestvér, az X3 frissítését sem 2010-ben, amelyből azóta 530 ezret adtak el globálisan.

A tavalyi és az idei év elég mozgalmasra sikeredett, mert nem csak az X5 és az X6 modelleket cserélte le a BMW, de bemutatta ez utóbbi kistesóját X4 néven. Ezzel 5 tagúra nőtt az X család, egy olyan kategória termékei, amelyek 20 évvel ezelőtt még nem is léteztek.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!