2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Suzuki 15,3 milliárd forintig terjedő összeget ruház be Magyarországon a termelés 76 százalékos bővítésére. A Suzuki 2008-ra évi 300 ezerre akarja növelni a termelést magyarországi üzemében a jelenlegi 170 ezerről. Már jövő januártól évi 220 ezer autót gyártanának Magyarországon, ehhez ezerrel növelik az alkalmazottak létszámát.

A bővítést egyebek között a SX-4-es modell iránti nagy, jelenleg nehezen kielégíthető kereslettel magyarázta. E modell európai értékesítési célját évi 60 ezerre növelték a korábbi 40 ezerről. Az SX-4-esek egy részét Japánból szállítják Európába, ám ennek lehetősége korlátozott, mert a japán telephelyek is teljes kapacitással termelnek már. Az SX-4-es társfejlesztője, az olasz FIAT, amely FIAT Sedici néven árusítja ezt a kocsit, ugyancsak öthavi elmaradásban van a megrendelések teljesítésével. A FIAT 30 ezer Sedici eladására számít az idén a korábban várt 20 ezer helyett, ez is indokolja a kapacitás bővítését a magyar gyártónál.

A Suzuki Indiában is igyekszik gyorsan bővíteni termelőkapacitását. Ottani egysége, a Maruti Udyog Ltd. révén övé az indiai piacnak több mint a fele. Indiában új gyárat épít a vállalat évi 100 ezres kapacitásra, és a kapacitást évi 250 ezerre akarják növelni 2008 első negyede után. Indiában csak az idei fejlesztés után kezdhetik az SX-4-es gyártását.

A Magyar Suzukiról

Tavaly a Magyar Suzuki (MS) Zrt. 313,1 milliárd forint nettó árbevételt ért el, 91 milliárd forinttal többet az előző évinél és 13 milliárddal többet a tervezettnél. Belföldi értékesítése tavaly 87,4 milliárd forintot, az export több mint 225,7 milliárd forintot hozott. Az idén 390 milliárd forint árbevételt terveznek.

Tavaly az MS 149 260 gépkocsit értékesített, ebből a magyar piacon 39 120 talált gazdára, 15,6 százalékkal több, mint 2004-ben. Az export aránya 74 százalék volt, 110-140 autó. Az előző évihez képest 65,7 százalékos volt az exportnövekedés. A Swiftből 18 385, Ignisből 14 498, Wagon R+-ból 1848, egyéb, importmodellekből 4389 személygépkocsit adtak el Magyarországon.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!