Az eljáró versenytanácstag a határozat indoklásában elmondta, hogy a K&H 2003-ban egyes piaci tájékoztatásaiban a fogyasztók megtévesztésére alkalmas módon közölte, hogy hitelkártya termékeit a fogyasztó "akár 45 napig kamatmentesen használhatja."
Hiányos tájékoztatás
A pénzintézet egyes hitelkártyáira vonatkozó kamattájékoztatása azért minősült jogellenesnek, mert nem tájékoztatta a fogyasztókat arról a lényeges körülményről, hogy a hitelkártyához kapcsolódó kamatmentesség csak bizonyos feltételek teljesülése esetén valósulhat meg.
A kamatmentesség ugyanis attól függ, hogy a fogyasztó a rendelkezésére álló meghatározott határidőn belül megfizeti-e a hitelkeretét terhelő összes tartozását, azaz a vásárlások, a készpénzfelvételek, a kamatok, a költségek és a díjak együttes összegét.
Fellebez a K&H
A bank jogi képviseletét az ügyben ellátó Barakonyi Zoltán, a Martonyi és Kajtár iroda ügyvédje az MTI érdeklődésére elmondta: indokolatlannak tartják a hivatal döntését és alaptalannak a bírság összegét.
Emiatt azt - miután megkapták a GVH írásos határozatát - várhatóan megtámadják a Fővárosi Bíróságon.
MTI/Menedzsment Fórum