A gépkocsiknak azonban csak jó egyharmada, a prognózis szerint 5,65 millió darab készül németországi gyárakban, a maradék 9,6 millió autó német tulajdonú külföldi üzemekben készül. A növekedés motorja a kínai és az amerikai piac. A VDA úgy becsli, hogy jövőre 2 százalékkal, 76,4 millióra emelkedik a világ gépkocsi-termelése.
Kínában az idén 10 százalékkal 17,9 millióra nő az eladott gépkocsik száma, az Egyesült Államokban pedig 16 millióval eléri a válság előtti szintet. Négy éve először Nyugat-Európában is növekednek az eladások, mintegy 4 százalékkal.
Matthias Wissmann, a VDA elnöke azonban hangsúlyozta, hogy komoly bizonytalansági tényezők és geopolitikai konfliktusok nehezítik az előrejelzést, ráadásul több európai országban akadozik a konjunktúra motorja.
Magában Németországban január és november között 2,81 millió új autót helyeztek forgalomba, ez 3 százalékos növekedés, az év egészében pedig az eladások meghaladják a 3 millió darabot. Az alkalmazottak száma 23 ezerrel 784 ezerre nőtt, annak ellenére, hogy a külföldi üzemek termelése "drámaian" emelkedik - mondta Wissmann.
MTI