A jóváhagyott támogatást az eredményhirdetést követően a nyertes ajánlatban szereplő árajánlat figyelembe vételével, az annak alapján számított tényleges többletigény mértékéig lehet felhasználni. A kormány egyben elrendelte az átdolgozott támogatási kérelem benyújtását az Európai Bizottsághoz.
A páneurópai közlekedési hálózathoz kapcsolódó Szajol- Püspökladány közötti 70 kilométeres vasútvonal felújítási és biztosítóberendezési munkálatainak kivitelezői pályázatait tavaly decemberben írták ki. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) akkor azt közölte, hogy a korszerűsítés nyomán biztonságosabb és gyorsabb lesz a vasúti közlekedés, a vonal egyes szakaszain óránként 160 kilométeres sebességgel is haladhatnak majd a szerelvények.
A NIF tájékoztatása szerint az elsőként Szajol és Kisújszállás között korszerűsítik a pályát. Ezzel párhuzamosan, pár hónappal eltolva, a második szakasz keretében a Kisújszállás és Püspökladány közötti szakasz felújítása indul. A harmadik ütemben pedig új, korszerű biztosítóberendezést építenek ki a felújított pályaszakaszokon.
A Szajol és Püspökladány közötti vonalszakaszon 2015. október elejére várható a pályaépítés befejezése, a biztosítóberendezés telepítését várhatóan 2016. szeptemberére fejezik be.
MTI