A British Airways kizárólagos használatában lévő, 4,3 milliárd fontos (1500 milliárd forintos) beruházással hat év alatt felépült ultramodern terminál forgalma szinte a múlt csütörtöki nyitás pillanatában összeomlott a sorozatosan jelentkező súlyos technikai és munkaszervezési problémák miatt.
Hamar kiderült, hogy az öt futballpályányi kiterjedésű utascsarnok - Nagy-Britannia legnagyobb fedett épületegyüttese - üzemeltetéséhez egyszerűen nincs elég személyzet, a meglévő alkalmazottaknak sem alakítottak ki elégséges számú parkolóhelyet, és a munkatársak biztonsági beléptető rendszere is csődöt mondott.
A legnagyobb problémát azonban az óránként 12 ezer poggyász továbbítására alkalmas csomagelosztó rendszer összeomlása okozta: a 17 kilométer hosszúságú szalagrendszer nem bírta a terhelést, és elegendő személyzet sem volt a működtetéséhez.
A csomagkezelő rendszer csődje miatt egy hét alatt az összesen mintegy 2800 járatból csaknem ötszázat törölni kellett - köztük az első napokban több budapestit -, további több tucatnyi járat pedig az utasok csomagjai nélkül indult el.