2p

Egy hét alatt 16 millió fontot (5,6 milliárd forintot) veszített a British Airways légitársaság a londoni Heathrow repülőtér vadonatúj 5-ös termináljának katasztrofálisra sikeredett megnyitásán, és továbbra is fennakadások vannak a komoly reklámkampánnyal beharangozott utascsarnok forgalmában.

A British Airways kizárólagos használatában lévő, 4,3 milliárd fontos (1500 milliárd forintos) beruházással hat év alatt felépült ultramodern terminál forgalma szinte a múlt csütörtöki nyitás pillanatában összeomlott a sorozatosan jelentkező súlyos technikai és munkaszervezési problémák miatt.

Hamar kiderült, hogy az öt futballpályányi kiterjedésű utascsarnok - Nagy-Britannia legnagyobb fedett épületegyüttese - üzemeltetéséhez egyszerűen nincs elég személyzet, a meglévő alkalmazottaknak sem alakítottak ki elégséges számú parkolóhelyet, és a munkatársak biztonsági beléptető rendszere is csődöt mondott.

A legnagyobb problémát azonban az óránként 12 ezer poggyász továbbítására alkalmas csomagelosztó rendszer összeomlása okozta: a 17 kilométer hosszúságú szalagrendszer nem bírta a terhelést, és elegendő személyzet sem volt a működtetéséhez.

A csomagkezelő rendszer csődje miatt egy hét alatt az összesen mintegy 2800 járatból csaknem ötszázat törölni kellett - köztük az első napokban több budapestit -, további több tucatnyi járat pedig az utasok csomagjai nélkül indult el.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!